Voor uw en onze veiligheid zijn de balies van onze kantoren gesloten.  Ons kantoor in Tilburg is in ieder geval t/m 6 april volledig gesloten. Lees hier meer over de maatregelen die wij genomen hebben omtrent het coronavirus.

Heeft u een verzoek van ons ontvangen om een schuld te betalen en lukt het u niet om dit binnen de gestelde termijn te doen? Kijk dan op onze website voor de mogelijkheden of neem contact met ons op.

U wilt klanten die moeite hebben hun betaalverplichtingen (tijdelijk) na te komen financiële rust bieden.  Deze casussen zullen in 2020 vaker voorkomen dan in ‘normale’ tijden. Misschien heeft u hulp nodig om deze verzoeken te kunnen verwerken, op een klantvriendelijke en situatiegerichte wijze. Misschien heeft uw klant betalingsmoeilijkheden die zich al voordeden vóór de coronacrisis. Beiden vragen om een persoonlijke aanpak gericht op een financieel gezonde toekomst. Wij kunnen u die leveren middels onze (modulaire) diensten.

Wat wij voor u doen

Betalingsregeling overeenkomen

Het doel is om een door de klant bevestigde betaalafspraak overeen te komen. U geeft daarbij een instructie af met betrekking tot de richtlijnen die hierin gevolgd moeten worden. Wanneer de klant telefonisch bevestigt akkoord te gaan met de samen opgestelde betaaloplossing, dan wordt dit per e-mail opnieuw bevestigd aan de klant. 

Borging problematische schulden

Mogelijk heeft de klant meerdere betalingsachterstanden en is de klant het overzicht kwijt. De klant kan dan geholpen worden vanuit onze samenwerking met De Nederlandse Schuldhulproute. De eerste stap is dat we de klant telefonisch begeleiden in het uitvoeren van de test op www.geldfit.nl. Aan de hand van deze uitkomst zoeken we naar een maatwerkoplossing en koppelen we dit aan u terug.

Hoe wij dit voor u doen

Snelle opstart

Op basis van dagelijkse ‘openstaande posten lijsten’ kunnen we ondersteuning bieden in het reguliere proces. Dit kan op afstand ingericht worden. Binnen een aantal dagen is er een operationele omgeving geïmplementeerd. Natuurlijk kan er ook gewerkt worden met een exportbestand in bijvoorbeeld Excel of CSV. 

Klantbeleving

De klant wordt benaderd door opgeleide en ervaren creditmanagementprofessionals vanuit een servicegerichte houding. Klanten worden volledig vanuit de look and feel van uw organisatie benaderd, zowel telefonisch, per e-mail en bij verzending van uitgaande documenten. 

Online Dashboards

Middels dashboards kunt u realtime meekijken naar de resultaten en inspanningen die geleverd worden. U kunt op detailniveau inzoomen wanneer u dit wenst en tegelijk ook op procesniveau bijsturen. U blijft daarmee in control op zowel procesniveau als op klantniveau. 

Meer informatie?

We leggen u graag uit hoe onze diensten in uw situatie passen. U kunt ons op de volgende manieren bereiken:

T:   088 -  209 2577 
E:  betaaloplossingen@flanderijn.nl

Hoe duurzaam incasseren leidt tot

Download onze whitepaper

Lukt het niet om de schuld in één keer te betalen? Vraag dan in enkele stappen een betalingsregeling aan. Bij een betalingsregeling maakt u afspraken over het in delen betalen van uw openstaande schuld. In een betalingsregeling wordt onder andere afgesproken in hoeveel termijnen u betaalt en welk bedrag. Wanneer u met de regeling een ontruiming, energieafsluiting, beslaglegging of rechtszaak wilt voorkomen, neem dan eerst telefonisch of via WhatsApp contact met ons op.

Wat gebeurt daarna?

Als u op verzenden heeft geklikt, wordt uw voorstel bekeken. Samen met onze opdrachtgever beoordelen wij uw voorstel en besluiten wij of dit akkoord is. U ontvangt binnen 3 werkdagen na uw voorstel een reactie.

Liever per post?

Hieronder kunt u het inkomsten- en uitgavenformulier downloaden. Dit formulier gebruikt u voor het voorstellen van een regeling. Download het formulier, vul het in en stuur het per post naar ons toe. Vergeet niet om bewijzen van uw inkomsten en uitgaven toe te voegen. Dit mag bijvoorbeeld  een bankafschrift zijn met uw (en uw partners) salaris/uitkering, toeslagen, woonlasten, etc. U ontvangt binnen 3 werkdagen een reactie.

Download formulier


Stuur het ingevulde formulier (zonder postzegel) naar:

Flanderijn
Antwoordnummer 802
3000 VB Rotterdam

Met alle maatregelen rondom het coronavirus zijn we in een uitzonderlijke en onzekere situatie beland. Hoewel de overheid er alles aan doet om de financiële gevolgen te beperken, zullen steeds meer bedrijven en burgers betalingsproblemen krijgen of zullen bestaande problemen groter worden.

Oplossing

Flanderijn wordt door bedrijven en organisaties ingeschakeld om vorderingen te incasseren. Dat doen we op een nette en verantwoorde manier. We proberen altijd een passende oplossing te vinden. Daarbij houden we rekening met uw persoonlijke en financiële situatie. We slagen erin om heel veel schulden buiten de rechter om op te lossen.

Deze aanpak is nu belangrijker dan ooit. Samen met onze opdrachtgevers willen we voorkomen dat er door de coronacrisis ook een schuldencrisis ontstaat.

Hoe helpen we?

Zoals gezegd houden we altijd rekening met uw persoonlijke situatie. Heeft u door de coronacrisis inkomstenverlies? Dan helpt het ons wanneer u dit kunt aantonen met bewijsstukken. Bekijk de mogelijkheden waarop u kunt betalen en regelen.

Sluiting balies

Om u en onze medewerkers te beschermen hebben wij de balies van onze kantoren tot in ieder geval 6 april gesloten. Bekijk hier de contactmogelijkheden. Ons kantoor in Tilburg is in ieder geval tot en met 6 april helemaal gesloten.

Contact

Heeft u een verzoek van ons ontvangen om een schuld te betalen en lukt het u niet om dit binnen de gestelde termijn te doen? Kijk dan op onze website voor de mogelijkheden of neem contact met ons op. Samen met u vinden we de meest passende oplossing. Heeft u een regeling en kunt u die niet meer nakomen? Bel ons dan ook. Wij willen u heel graag helpen.

Betalen en regelen

Wilt u een schuld betalen, een betalingsregeling treffen of een overzicht ontvangen? Op deze pagina vindt u de verschillende manieren waarop u kunt betalen en uw zaken kunt regelen.


Naar betalen en regelen

Opdrachtgevers

Wij weten hoe vervelend het voor u als ondernemer is dat uw facturen onbetaald blijven. Schakel ons in om uw openstaande vorderingen te incasseren.  De werkwijze van Flanderijn biedt voordelen in het hele traject

Naar opdrachtgevers

Veelgestelde vragen

Kunt u de schuld niet binnen de gestelde termijn betalen? En is er geen sprake van een dagvaarding, beslaglegging, afsluiting of ontruiming? Doe dan een verzoek om de schuld eenmalig op een later moment te voldoen of doe een verzoek voor een regeling. U kunt ook altijd contact met ons opnemen.

Om u en onze medewerkers te beschermen hebben wij de balies van onze kantoren tot in ieder geval 6 april gesloten. Bekijk hier de contactmogelijkheden. Ons kantoor in Tilburg is in ieder geval tot en met 6 april helemaal gesloten.

Bij betalingsachterstanden zoeken we samen met u naar de beste oplossing.  Flanderijn werkt met Geldfit samen om uw geldzaken fit te houden of te krijgen. Doe net als vele duizenden voor u de  test op Geldfit.nl en krijg advies over uw financiële situatie.
 

Op de website van de Rijksoverheid vindt u alle maatregelen die het kabinet heeft aangekondigd tijdens de persconferentie op 17 maart 2020. Doel is om naast de gezondheid ook de banen en inkomens te beschermen en de gevolgen voor zzp’ers, mkb-ondernemers en grootbedrijven op te vangen. Verder is het ontzettend belangrijk dat u ons op de hoogte houdt van uw financiële situatie zodat wij als tussenschakel de schuldeiser kunnen informeren. Veel opdrachtgevers hebben zeker oog en oor voor de situatie en zijn  bereid mee te werken aan een oplossing. Neem daarom altijd contact met ons op.

Gerechtsdeurwaarders hebben een wettelijke plicht om ambtshandelingen te verrichten. Op verzoek van opdrachtgevers zijn energie-afsluitingen, waterafsluitingen en ontruimingen voor een groot deel gestopt. De beroepsorganisatie van gerechtsdeurwaarders, de KBvG, heeft  maatregelen afgekondigd die het belang van de volksgezondheid voorop stellen. Lees de brief van de KBvG hier.

Na een parttimebaan in een kapsalon besloot Melissa fulltime te werken op de afdeling Klant Contact Centrum. Hier staat zij klanten van Flanderijn te woord en zoekt zij samen naar oplossingen om onbetaalde facturen uiteindelijk betaald te krijgen. Inmiddels werkt Melissa alweer 10 jaar bij Flanderijn.

Hoe ziet jouw dag eruit?
Mijn dag begint met een overzicht met de opdrachten waar ik me die dag mee bezighoud. Het grootste gedeelte van mijn dag bestaat uit het inwerken van nieuwe medewerkers, de controles, opdrachten vanuit leiding­gevende, vraagbaak en aanspreekpunt voor alle collega's en alles wat daarbij komt kijken. Een inwerkperiode duurt ongeveer 3 maanden. Het leukste aan het inwerken is dat iemand vaak blanco bij Flanderijn binnenkomt en dat wij de Flanderijn-­manier overdragen aan diegene. We werken namelijk oplossingsgericht en zijn er absoluut niet op uit om iemand meer de schulden in te werken. Daar verbazen nieuwe medewerkers zich weleens over, omdat een incasso en gerechtsdeurwaarders­organisatie vaak wordt gezien als een boeman. 

Hoe ben je bij Flanderijn terechtgekomen?
Via via ben ik hier ingerold. Eerst werkte ik 3 dagen per week in een kapsalon en 2 dagen bij Flanderijn. De zaterdagen bij de kapsalon gingen mij steeds meer tegenstaan. Mijn teammanager bood op het juiste moment aan dat ik bij Flanderijn meer mocht werken. Hierdoor heb ik besloten om te stoppen met het kappersvak en fulltime voor Flanderijn te gaan.

Hoe zijn je collega’s?
Super leuk! Ik ben onderdeel van een heel leuk, jong en divers team. Onderling is het erg leuk met elkaar. Zo organiseren we veel events die voornamelijk op de afdeling plaatsvinden. Dit kan een foute kersttruiendag zijn en met Halloween pakken we ook uit. Collega’s brengen van thuis (zelfgemaakt) eten mee en op deze manier leer je je collega’s op een andere manier kennen.

Wat is de grootste uitdaging in je werk?
Het schakelen tussen het focussen op je opdrachten en werkzaamheden, vragen vanuit collega's beantwoorden en hulp bieden op een andere afdeling. Het ene moment ben je druk bezig met een opdracht en het andere moment help ik bijvoorbeeld ineens bij de receptie of de balie waar klanten kunnen betalen.  De afwisseling maakt mijn werk des te leuker.

Welke persoonlijke doorgroei­mogelijkheden zijn er binnen Flanderijn?
Binnen onze afdeling kan ik eventueel doorgroeien naar coördinator mocht deze functie vrijkomen. Of kan ik doorstromen naar een incasso­afdeling bijvoorbeeld bij een huur- of zorgafdeling waar je openstaande facturen incasseert voor te laat betaalde huren en zorgpremies.  Voor nu heb ik nog voldoende uitdaging in mijn werk en denk ik er niet aan om te solliciteren bij een andere afdeling.

Wat heb je bereikt waar je het meest trots op bent?
Dat ik zonder een relevante diploma in deze richting zo ver ben gekomen binnen Flanderijn. Daar ben ik het meest trots op.

Waarom vind jij het fijn om bij Flanderijn te werken?
Naast de fijne collega's houdt Flanderijn zich continue bezig met de medewerkers­tevredenheid. Zo zijn er flexibele werk- en pauzetijden ingevoerd en mag je tegenwoordig zelf kiezen of je je 13e maand in één keer laat uitbetalen in december of dat je dat per maand bij je salaris gestort wil krijgen. Ook de 30 vrije dagen per jaar (op fulltimebasis) zijn erg fijn!

Openstaande vacatures

Met ruim 600 collega’s werken we eraan om in schuldsituaties zowel de schuldeiser als schuldenaar zo goed mogelijk te helpen. Want het gaat om geld, maar óók om mensen. Dat maakt werken bij Flanderijn veelzijdig en uitdagend. 

Bekijk vacatures

Van junior incassomedewerker tot en met kantoordirecteur: Nanda heeft veel ervaring binnen de deurwaardersbranche. In 2009 heeft ze de opleiding tot (t)gerechtsdeurwaarder met goed gevolg afgerond en sinds september 2013 werkt Nanda bij Flanderijn.

Waarom koos je voor Flanderijn?
Na een aantal jaar als gerechtsdeurwaarder routes te hebben gereden was ik op zoek naar een functie waarbij ik veel meer contact had met mijn collega’s en waarbij ik graag een bijdrage wilde leveren aan de ontwikkeling van het beleid. Het zorgdragen voor de dagelijkse aansturing van een vestiging zag ik als een uitdaging.

Ik ben begonnen als kantoordirecteur van de vestiging Almere. Daarna ben ik een periode kantoordirecteur van onze locatie in Haarlem geweest. Uiteindelijk zijn deze twee vestigingen samengevoegd tot de vestiging Amsterdam.

Hoe ziet je (gemiddelde) week eruit?
De vestiging Amsterdam heeft ruim 40 medewerkers. Mijn week bestaat kort samengevat uit de aansturing van het managementteam op de vestiging, onderhouden van contacten met opdrachtgevers (regelmatige bezoeken) optimaliseren van werkprocessen, coachen en motiveren van medewerkers en nieuwe ontwikkelingen doorvoeren voor de vestiging.

Hoe zijn je collega’s?
Er is een grote diversiteit van leeftijd en achtergrond van de medewerkers. De medewerkers werken in teams en zijn zelf verantwoordelijk voor het afkrijgen van de werkzaamheden en het behalen van het resultaat. Wij werken ook regelmatig met stagiaires op MBO- en HBO-niveau.

Wat vind je het leukste aan je werk?
Geen dag is hetzelfde. Door de grote diversiteit aan taken en alle voorkomende ad hoc werkzaamheden is iedere dag weer anders. Het is een uitdaging om alle werkzaamheden met goed gevolg op tijd af te ronden. Daarnaast ben ik een mensgerichte leidinggevende en vind ik het erg leuk om te zien hoe teams zich vormen en medewerkers zich individueel ontwikkelen.

Wat is de grootste uitdaging in je werk
De grootste uitdaging is de (behoorlijke) hoeveelheid verschillende werkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren. Het takenpakket is ontzettend veelzijdig en breed, dit vergt wel de nodige organisatie en planning om alles tijdig te kunnen opleveren met de juiste kwaliteit die verwacht wordt.

Wat vind jij de belangrijke eigenschappen voor jouw functie?
Leiderschap, flexibiliteit, daadkracht, goede communicatieve vaardigheden en innovatief zijn vind ik belangrijke eigenschappen voor de functie.

Wat heb je bij Flanderijn bereikt waar je het meest trots op bent?
Ik ben trots op veel van de ontwikkelingen waar ik de afgelopen jaren een bijdrage aan heb mogen leveren. Het grootste hiervan is wel de fusie van Almere en Haarlem en het openen van een nieuw kantoor in Amsterdam op 1 mei 2016. Het laatste jaar ben ik het meest trots op mijn team dat het afgelopen jaar enorm is ontwikkeld, grotendeels zelforganiserend is geworden en de onderlinge samenwerking die er nu is onder de medewerkers.

Een zelforganiserend team?
Klopt, Flanderijn is een voorstander van zelforganiserende teams. Medewerkers bepalen zelf hun eigen werkwijze en wie welke bijdrage levert. De teamleden zijn verschillende persoonlijkheden en ze zijn samen verantwoordelijk voor de taken, activiteiten en resultaten. Dit heeft als voordeel dat medewerkers gemotiveerder en betrokken zijn.

Openstaande vacatures

Met ruim 600 collega’s werken we eraan om in schuldsituaties zowel de schuldeiser als schuldenaar zo goed mogelijk te helpen. Want het gaat om geld, maar óók om mensen. Dat maakt werken bij Flanderijn veelzijdig en uitdagend. 

Bekijk vacatures

Werken bij Flanderijn bevalt zo goed dat Monica al geruime tijd in dienst is. Ze werkt namelijk al sinds juli 2007 bij Flanderijn. Tot december 2012 werkte Monica in Rotterdam. Daarna verhuisde ze naar Limburg en ging ze aan de slag op het kantoor in Maastricht.

Hoe ben je bij Flanderijn terechtgekomen?
Voor Flanderijn werkte ik bij een kredietverlener als acceptant. Door deze organisatie werden contracten afgesloten waardoor mensen in de problemen kwamen. Ik stond hier niet meer achter en ging op zoek naar een nieuwe baan. Ik wilde meer weten over het ontstaan van schulden en de betaling van schulden. Ik wilde erachter komen hoe bedrijven facturen incasseren en hoe een loonbeslag werkt. Daarom heb ik bij Flanderijn gesolliciteerd. Het werk leek mij erg interessant. Het sloot ook aan op mijn eerdere ervaring bij de kredietverlener.

Hoe ziet je week eruit?
Mijn werkweek begint met het verdelen van de dossiers die wij in Maastricht behandelen. Dan maak ik een weekplanning.  Daarna controleer ik of er betalingen zijn binnengekomen en behandel ik post en agenda van onder andere huurdossiers. Ik werk nieuwe medewerkers in. Bij vragen kunnen collega’s altijd bij mij terecht!

Hoe zijn je collega’s?
In Maastricht hebben we een leuk team. Er werken hele verschillende mensen op ons kantoor. We hebben een deurwaarder, een accountmanager en er zijn incassomedewerkers. We werken in Maastricht met 13 collega’s. 

Wat vind je het leukste aan je werk?
Het leukst vind ik het contact met onze klanten en opdrachtgevers. Het is leuk om aan een opdrachtgever te kunnen vertellen dat een vordering voldaan is!  Waar ik ook voldoening uit haal is om met een klant in bijvoorbeeld een huurdossier een betalingsregeling te treffen zodat een vordering betaald kan worden.

Wat is de grootste uitdaging in je werk?
Ervoor zorgen dat we geen achterstanden hebben in de behandeling van de dossiers.  En natuurlijk zo veel mogelijk betalingen ontvangen!

Wat vind jij de belangrijke eigenschappen voor jouw functie?
Dat ik heel nauwkeurig kan werken en dat ik collega’s aanstuur om hun agenda’s op orde te hebben.

Wat heb je (het laatste jaar) bereikt waar je het meest trots op bent?
Ik ben Coördinator én Taalambassadeur geworden!

Taalambassadeur?
Bij Flanderijn houden we ons veel bezig met lezersgericht schrijven. Want officiële stukken met onbegrijpelijke woorden erin, daar wordt niemand blij van.  Op de vestiging waar ik werk ben ik aangesteld als taalambassadeur wat inhoudt dat ik ervoor zorg dat mijn collega's zich houden aan een bepaalde schrijfstijl die voor iedereen begrijpelijk is. Als taalambassadeur volg je daarom ook af en toe workshops om je kennis op peil te houden.

Openstaande vacatures

Met ruim 600 collega’s werken we eraan om in schuldsituaties zowel de schuldeiser als schuldenaar zo goed mogelijk te helpen. Want het gaat om geld, maar óók om mensen. Dat maakt werken bij Flanderijn veelzijdig en uitdagend. 

Bekijk vacatures

Na zijn master Privaatrecht kwam Laurens via een uitzendbureau terecht bij Flanderijn. Laurens begon als junior incassomedewerker, werd na 1,5 jaar coördinator en is inmiddels teammanager van de afdeling Zorgverzekeraars. En dat allemaal in 4,5 jaar tijd.

Hoe ziet jouw werkdag eruit?
Elke dag is voor mij gelukkig weer anders, dat maakt mijn werk ook zo leuk. Uiteraard kijk ik iedere ochtend even hoe we ervoor staan voor wat betreft het aantal te behandelen en behandelde dossiers en de binnengekomen post.

Verder houd ik mij onder andere bezig met vragen van collega’s, het maken van rapportages, het beantwoorden van vragen van opdrachtgevers, het nakijken van exploten en brieven, het begeleiden van de teams en het inwerken van nieuwe collega’s. Daarnaast ga ik ook met enige regelmaat naar opdrachtgevers voor operationele overleggen.

Hoe zijn je collega’s?
Ik heb gelukkig hele fijne collega’s. Ik heb inmiddels op drie verschillende afdelingen in Rotterdam mogen werken en overal trof ik weer hele leuke en fijne collega’s aan die onder andere bereid waren mij iets te leren en mijn vragen te beantwoorden. Ook op de verschillende vestigingen heb ik al veel leuke en gezellige collega’s ontmoet.

Wat ik vooral fijn vind is dat we binnen Flanderijn een cultuur hebben waarbij iedereen bij iedereen kan aankloppen/binnenlopen ongeacht de functie van iemand. Dat maakt het erg makkelijk om bij een directielid naar binnen te lopen en een vraag te stellen. Ook wordt het op prijs gesteld om met elkaar te sparren over situaties die je tegenkomt in de dossiers. Dat sparren doe je met iedereen, dus bijvoorbeeld ook met je teammanager.

Wat vind je het leukste aan je werk?
Het leukste aan mijn werk vind ik dat geen enkele dag hetzelfde is. Natuurlijk verricht ik soms dezelfde handelingen, maar ieder dossier is anders en iedere collega/medewerker is anders. Ook dat laatste is juist zo leuk aan mijn werk. Het omgaan met mijn collega’s, het aansturen van mijn collega’s, het samen sparren over dossiers en samen opzoek gaan naar de beste oplossing voor de klant, de opdrachtgever en Flanderijn.

Wat is de grootste uitdaging in je werk?
Dat wat een van de leukste dingen is, is ook het meest uitdagende, namelijk werken met mensen. Je werkt met collega’s, klanten en opdrachtgevers en het is erg belangrijk om goed en duidelijk te communiceren. Daarnaast is het een uitdaging om bij te blijven voor wat betreft de wet- en regelgeving en ervoor te zorgen dat de processen op de afdeling conform de (nieuwe) regels gebeuren. De invoer van de AVG is hier een mooi voorbeeld van.

Ten slotte is het een mooie uitdaging om steeds beter en efficiënter te werken en om de data die we tot onze beschikking hebben optimaal te benutten.

Wat vind jij de belangrijke eigenschappen voor jouw functie?
Belangrijke eigenschappen/competenties voor mijn functie zijn onder andere stressbestendig zijn, kritisch zijn (met name op processen), data en rapportages kunnen analyseren en interpreteren, kunnen luisteren, communicatief en sociaal vaardig zijn, leiderschap en delegeren is ook geen overbodige luxe.

Welk persoonlijk doel wil je bereiken bij Flanderijn?
Ik wil mijzelf vooral blijven ontwikkelen. Ik wil graag nieuwe dingen blijven leren en nieuwe/extra kennis opdoen. Daarnaast wil ik graag mijn traineeship afronden en de opgedane kennis en ervaring in de praktijk brengen. Daarmee hoop ik een toegevoegde waarde voor mijn collega’s, opdrachtgevers en Flanderijn te zijn en te blijven.

Traineeship?
Flanderijn vindt het belangrijk om de hogere managementfuncties van binnenuit in te vullen en daarom de managers van morgen intern op te leiden. Het doel van het traineeship is om talenten binnen de organisatie een kans te geven zichzelf verder te ontwikkelen. Het traineeship is opgezet voor de medewerkers met een HBO/WO-achtergrond en de bedoeling is om de trainees op te leiden voor een leidinggevende functie. Gedurende het traineeship leren we van alles over de verschillende disciplines waar een manager mee te maken heeft.

Zo hebben we bijvoorbeeld de onderdelen Finance, P&O, kantoororganisatie en markt- en brancheontwikkelingen en ICT. De kennis wordt ons ter beschikking gesteld door middel van e-learnings, interessante artikelen/boeken en trainingen. Naast de al genoemde onderdelen krijgen we tijdens het onderdeel managementvaardigheden ook hele praktische tips mee, hierbij kun je denken aan vergader-, coach- en gesprekstechnieken.

Al deze dingen samen zorgen ervoor dat de trainees veel kennis kunnen opdoen en verschillende competenties kunnen ontwikkelen, om zo klaar te zijn voor een (toekomstige) managementfunctie.

Openstaande vacatures

Met ruim 600 collega’s werken we eraan om in schuldsituaties zowel de schuldeiser als schuldenaar zo goed mogelijk te helpen. Want het gaat om geld, maar óók om mensen. Dat maakt werken bij Flanderijn veelzijdig en uitdagend. 

Bekijk vacatures

U heeft een brief gekregen van Flanderijn omdat u een betalingsachterstand heeft voor uw restschuld bij uw hypotheekverstrekker. Bij het verkopen van uw woning kan het zijn dat u er een restschuld overhoudt. De restschuld is  het gedeelte van uw hypotheekschuld dat niet door de verkoop van de woning betaald kan worden en dus overblijft. 

Kan ik een betalingsregeling treffen?

Lukt het niet om te betalen binnen de gestelde termijn? Dan kunt u altijd een voorstel doen voor een betalingsregeling. U kunt hiervoor telefonisch contact opnemen of online een regeling aanvragen. In uitzonderlijke gevallen kan de bank niet akkoord gaan met de regeling. Bijvoorbeeld als u meerdere afspraken heeft gemaakt die u niet bent nagekomen of als u niet aan de betalingsregeling heeft gehouden zonder dit aan ons te laten weten. Ook wordt er gekeken naar de hoogte van uw schuld. Bij het treffen van een regeling voor uw restschuld vragen wij om een overzicht van uw inkomsten en uitgaven. Dit hebben we nodig om een goed beeld te krijgen over uw financiële situatie en hoeveel u kunt aflossen.

Betaal in termijnen

Kan ik een betaling uitstellen?

Een betaling uitstellen is in sommige gevallen mogelijk. Wij bieden de optie om de gehele schuld in één keer op een later moment te voldoen.  Dit komt bijvoorbeeld van pas als het op dit moment financieel niet haalbaar is, maar wel aan het einde van de maand bij bijvoorbeeld uw salarisbetaling. U kunt online een verzoek doen om op een later moment te betalen. 

Betaal op een later moment

Betaal direct met ideal

Wilt u de schuld zo snel mogelijk betalen?  Dit kan direct met iDEAL.

Betaal direct

Veel gestelde vragen

Een restantschuld is het gedeelte van uw hypotheekschuld dat niet door de verkoop van de woning betaald kan worden en dus overblijft. Dat is iets dat u dan op een andere manier moet betalen.

Nee, bij het afsluiten van de hypotheek heeft u getekend voor hoofdelijke aansprakelijkheid. Dit betekent dat u alle twee verantwoordelijk bent voor het betalen van de volledige schuld.

In verband met de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) kunnen we u geen informatie verstrekken over de afspraken die met uw ex-partner zijn gemaakt. Ook geven we geen informatie over u aan uw ex-partner door. U kunt wel een opgave van de vordering ontvangen.

Te allen tijde mag er een voorstel gedaan worden. Dit kunt u zelf doen of via een hulpverlenende instantie. Het is van belang dat u een overzicht geeft van uw inkomsten, uitgaven, schulden en aflossingen hiervan. Zorg ervoor dat ook de bewijsstukken die daarbij horen bijgevoegd zijn. We zullen het voorstel voorleggen aan de bank en u over hun besluit informeren.

De afspraken die u met uw ex-partner maakt in het convenant gelden alleen tussen u en uw ex-partner en niet voor de bank. Heeft u met uw ex-partner afspraken gemaakt over wie wat betaalt? Dan moet u zelf zorgen dat uw ex-partner de afspraken met u nakomt. U kunt namelijk niet zonder toestemming van de bank van uw hoofdelijke aansprakelijkheid af. U heeft bij het aangaan van de hypotheek laten weten dat u het gehele bedrag gaat terugbetalen en daar de verantwoordelijkheid voor neemt.

Dit is volledig afhankelijk van hoe uw erfgenamen de nalatenschap zullen aanvaarden dan wel verwerpen.

-wanneer de nalatenschap zuiver wordt aanvaard, dan zullen uw erfgenamen de schuld ‘overnemen’. Dit houdt dus in dat zij aansprakelijk gesteld zullen worden voor de restschuld.

-wanneer de nalatenschap wordt verworpen zijn uw erfgenamen niet aansprakelijk.

-en bij beneficiaire aanvaarding zal er een balans worden gemaakt van de baten en lasten.

-wanneer blijkt dat de schulden groter zijn, is het verstandig de nalatenschap alsnog te verwerpen.

Ja, wanneer u de WSNP met een schone lei heeft beëindigd, mogen wij de vordering niet meer op u verhalen. Let wel op, dat kan alleen als de vordering (restschuld) is ontstaan vóórdat de WSNP is uitgesproken.

NHG is een waarborggarantie instelling die er is om het risico van de bank te verminderen. Zij vergoeden een deel van het verlies uit de verkoop van de woning aan de bank. Daarna zullen zij beoordelen of u in aanmerking komt voor kwijting. Er zijn twee voorwaarden om voor kwijtschelding in aanmerking te komen. U moet aan beide voorwaarden voldaan hebben.

1.De eerste voorwaarde om voor kwijtschelding in aanmerking te komen, is dat u ten aanzien van het niet kunnen betalen van de lening te goeder trouw bent geweest. Over het algemeen voldoet u aan deze voorwaarde wanneer u de lening niet of niet volledig meer kunt betalen, behoudens bijzondere omstandigheden, als gevolg van relatiebeëindiging, niet verwijtbare werkloosheid, en/of arbeidsongeschiktheid, én u hierdoor uw woning heeft verkocht.[NH1] 

2.De tweede voorwaarde om voor kwijtschelding in aanmerking te komen, is dat u volledig heeft meegewerkt om tot een zo goed mogelijke terugbetaling van de lening te komen. Dit is het geval wanneer:

a.De woning onderhands is verkocht

b.Er geen schade of achterstallig onderhoud is die negatieve invloed heeft op de waarde van de woning

c.Én u volledige medewerking heeft verleend ter vermijding of beperking van het verlies.


 

Ja, dat kan. Zodra de woning is verkocht dient de bank de totale restvordering in bij NHG. Zij besluiten vervolgens of en welk gedeelte van het verlies wordt vergoed aan de bank. Het kan voorkomen dat NHG niet de totale restschuld vergoedt aan de bank. De bank vordert dit deel terug bij u. Wanneer NHG besluit dat u geen kwijting krijgt voor het deel dat zij wel aan de bank hebben voldaan, vorderen ze dat ook terug bij u. Zo heeft u een restschuld voor hetzelfde onderpand dat uiteenvalt in twee delen: een deel bij de bank en een deel bij NHG.

We adviseren u contact op te nemen met NHG. Zij kunnen u informeren over de mogelijkheden die u heeft.

Het Waarborgfonds Eigen Woningen (WEW), de organisatie achter de NHG, heeft de invordering van de restantschulden in 2016 overgedragen aan Link Asset Services. De behandeling van uw dossier wordt daarom door Link Asset Services uitgevoerd.

De gerechtsdeurwaarder kan beslag leggen op een bankrekening, inkomen (salaris/uitkering), toeslag van de Belastingdienst, teruggave van de Belastingdienst, inboedel, auto, woning en onroerende zaken. 

Aan dit beslag is al heel wat vooraf gegaan.  De schuldeiser heeft een aantal herinneringen aan u gestuurd. U bent door ons of iemand anders gevraagd om te betalen of uw verplichting na te komen. Daarnaast heeft u een vonnis of een dwangbevel ontvangen waarin u nogmaals bent gesommeerd om de betaling te voldoen. U heeft de schuld niet (volledig) betaald. Dit is de reden dat er beslag is gelegd op uw inkomen, uw bankrekening, uw toeslagen van de Belastingdienst of uw (on)roerende zaken.

Alles wat op uw rekening staat op het moment van beslag leggen, valt onder het beslag. Er kunnen echter omstandigheden zijn waardoor niet al het geld op uw rekening onder het beslag valt. Bijvoorbeeld wanneer er al beslag ligt op uw salaris en u verder alleen maar salaris op uw bankrekening ontvangt. Neem in dat geval direct contact met ons op.

Blokkade
Een bank blokkeert na de beslaglegging de rekening vaak direct. Betalingen die na het beslag op uw rekening binnen komen, vallen niet onder het beslag. Daarom moet u contact met uw bank opnemen om zo snel mogelijk weer over de rekening te beschikken. De bank is verplicht de in beslag genomen tegoeden af te dragen aan de beslaglegger.

Uw werkgever of uitkeringsinstantie is verplicht een deel van uw loon of uitkering in te houden en niet langer aan u uit te betalen. Dit deel van uw inkomen wordt aan ons (of de eerste beslaglegger) afgedragen om uw schuld te voldoen.

De Belastingdienst is verplicht (een deel van) uw toeslag in te houden en niet langer aan u uit te betalen. De toeslag wordt aan ons (of de eerste beslaglegger) afgedragen  om uw schuld te voldoen.

De Belastingdienst is verplicht (een deel van) uw voorlopige teruggave in te houden en niet langer aan u uit te betalen. De voorlopige teruggave wordt aan ons (of de eerste beslaglegger) afgedragen  om uw schuld te voldoen.

In het proces-verbaal dat de gerechtsdeurwaarder aan u heeft overhandigd of nog gaat overhandigen, staat omschreven welke zaken in beslag zijn genomen. Ook staat er op welke datum deze in het openbaar worden verkocht. Zolang er beslag ligt op uw inboedel of auto, mag u deze niet verkopen.

Aankondigingsbiljetten
U dient er rekening mee te houden dat er aankondigingsbiljetten aan uw woning worden opgehangen voor de verkoop. Ook wordt er een advertentie geplaatst. Wij zijn hier wettelijk toe verplicht.

De openbare verkoop gaat niet door wanneer de totale vordering voor de verkoopdatum wordt betaald. Misschien zijn er nog mogelijkheden een betalingsregeling te treffen. Op die manier kunt u de verkoop tegenhouden. Neem hierover contact op met uw dossierbehandelaar.

Het uitgangspunt is dat een gerechtsdeurwaarder bij een beslag op roerende zaken geen beslag mag leggen op zaken die niet van de schuldenaar zijn. In veel gevallen is het voor de gerechtsdeurwaarder niet duidelijk aan wie de verschillende zaken toebehoren. De gerechtsdeurwaarder mag in dit geval uitgaan van de wet. Hierin staat dat de bezitter van een goed wordt vermoed de rechthebbende te zijn (art. 3:119 BW). Dit betekent dat bezit het uitgangspunt is en het aan de eigenaar is om aan te tonen dat er geen sprake is van bezit.

In het proces-verbaal dat de gerechtsdeurwaarder aan u heeft overhandigd of nog gaat overhandigen, staat omschreven welke zaken in beslag zijn genomen. Door het beslag kunt u uw woning niet meer verkopen.

Als er een hypotheek rust op uw woning of andere onroerende zaak, wordt ook de hypotheekbank door ons op de hoogte gesteld van het gelegde beslag. In veel gevallen nemen zij ook contact met u op.

Als u de openstaande schuld niet betaalt of geen acceptabele betalingsregeling treft, wordt uw woning door een notaris in het openbaar verkocht. De opbrengst gaat dan naar de eventuele hypotheekbank en de beslaglegger(s). De gedwongen verkoop van uw woning is een lang en kostbaar traject. Wij adviseren u altijd contact op te nemen met de beslaglegger en de hypotheekbank. Vaak zijn er nog oplossingen.

Als u de vordering niet voldoet, zal de beslaglegging plaatsvinden. De opbrengst die daaruit voortvloeit, gaat dan naar de schuldeiser. Een beslaglegging is een lang en kostbaar traject. Daarom adviseren wij u om de vordering alsnog te voldoen. Lukt dit niet? Bekijk dan onze pagina over hulp bij schulden.

U kunt een herberekening aanvragen van uw beslagvrije voet door een vragenlijst bepaling beslagvrije voet in te vullen. Wanneer wij de vragenlijst hebben ontvangen, nemen wij binnen drie werkdagen contact met u op om de hoogte van de beslagvrije voet met u te bespreken. Lees meer over de herberekening van de beslagvrije voet.

Een beslagvrije voet is van toepassing wanneer een gerechtsdeurwaarder beslag heeft gelegd op uw inkomen. Een deel van het inkomen valt niet onder het beslag. Dit deel heet de beslagvrije voet. Op dit deel van het inkomen mag de deurwaarder geen beslag leggen. De beslagvrije voet is het minimumbedrag waarop u recht hebt om in uw levensonderhoud te voorzien.

Wilt u zelf uw beslagvrije voet berekenen?  Dat kan met de rekenmodule van de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG). Zodra u alle gegevens hebt ingevuld, klikt u op 'Opslaan'. Daarna ziet u een berekening van uw beslagvrije voet. U kunt de gegevens printen en naar uzelf e-mailen.

U kunt een herberekening aanvragen van uw beslagvrije voet door een vragenlijst bepaling beslagvrije voet in te vullen. Wanneer wij de vragenlijst hebben ontvangen, nemen wij binnen drie werkdagen contact met u op om de hoogte van de beslagvrije voet met u te bespreken. Lees meer over de herberekening van de beslagvrije voet.

Ons Contact Centrum is van maandag t/m donderdag bereikbaar van 08:00 tot 20:00 uur zodat u ook buiten kantoortijden contact met ons kan opnemen.  Op vrijdag zijn we bereikbaar van 08:00 tot 17:00 uur. U kunt ook een terugbelverzoek indienen. Als u aangeeft teruggebeld te willen worden op een bepaalde dag en tijdstip, dan houden wij hier uiteraard rekening mee. Naast bellen en WhatsApp kunt u ons ook bereiken per e-mail. Of bezoek één van onze kantoren. Bekijk de mogelijkheden waarop u contact met ons kunt opnemen.

Jazeker. U kunt teruggebeld worden op maandag t/m donderdag van 08:00 uur 's ochtends tot 20:00 uur in de avond. Op vrijdag kunt u teruggebeld worden van 08:00 uur tot 17:00 uur. Vul het terugbelformulier in en één van onze medewerkers neemt zo snel mogelijk contact met u op.

Wij streven ernaar uw e-mail/brief binnen drie werkdagen te beantwoorden. Het kan zijn dat wij informatie op moeten vragen bij uw zorgverzekeraar, waardoor het antwoord langer op zich laat wachten. Uiteraard kunt u ons (vanaf de 4e werkdag) altijd bellen om te vragen waarom u nog geen reactie heeft ontvangen. Heeft het spoed? Belt u dan zo snel mogelijk. We zijn op werkdagen (behalve op vrijdag) tot 20:00 uur telefonisch bereikbaar. Ook zijn we sinds kort op zaterdagen tot 12:00  uur via WhatsApp bereikbaar.

Onze WhatsApp-service is in de eerste plaats bedoeld voor algemene vragen. Lukt het ons niet om via WhatsApp uw vraag te beantwoorden, dan proberen we u op weg te helpen. Houd u er rekening mee dat wij vanwege privacy niet alle vragen kunnen beantwoorden.

Wij vragen u in dit geval de post ongeopend aan ons retour te sturen, zodat wij weten dat het adres niet correct is. Wij ondernemen dan zelf verder actie.

Op basis van de AVG kunt u een aantal rechten uitoefenen:

  • het recht op inzage;
  • het recht om te wijzigen;
  • het recht om vergeten te worden;
  • het recht om gegevens over te dragen;
  • het recht op informatie.

Wilt u beroep doen op (één van) deze rechten? Vul dan het formulier 'Verzoek over privacygegevens' in.

Waar er sprake is van onduidelijkheden of aanvullende vragen, verzoeken we u contact op te nemen met onze functionaris gegevensbescherming. De taak Functionaris Gegevensbescherming in de zin van de AVG is belegd bij het kwaliteitsteam, deze functie wordt binnen Flanderijn ingevuld door mevrouw J. Bronsvoort. 

Naam : J. Bronsvoort
Organisatie: Flanderijn
Adres : ’s-Gravendijkwal 134, 3015 CC Rotterdam
Telefoon: 088-2092905
E-mailadres : kwaliteitsteam@flanderijn.nl

Contact

Heeft u vragen over de brief die u heeft ontvangen of over de achterstand? Neem dan contact met ons op. Wij helpen u graag verder. 

Contact

Waar kan ik terecht voor hulp bij schulden?

Heeft u meerdere schulden en komt u er niet meer uit? Dan kunt u hiervoor hulp krijgen voor een oplossing die bij u past. Klik hieronder om te zien waar u terecht kunt voor hulp.

Hulp bij schulden

U heeft een brief gekregen van Flanderijn omdat u een betalingsachterstand heeft. Heeft u vragen over betalingsachterstand? Op deze pagina vindt u hierover meer informatie.

Kan ik een betalingsregeling treffen?

Lukt het niet om te betalen binnen de gestelde termijn? We staan er voor open om een betalingsregeling met u af te spreken. Alleen in uitzonderlijke gevallen lukt dit niet. Bijvoorbeeld als u zich meerdere keren niet aan de betalingsregeling heeft gehouden zonder dit aan ons door te geven. U kunt online een verzoek doen tot een betalingsregeling.

Kan ik een betaling uitstellen?

Lukt het niet om te betalen binnen de gestelde termijn? Dan bieden wij de optie om de gehele schuld in één keer op een later moment te voldoen. Dit komt bijvoorbeeld van als het op dit moment te voldoen. Dit komt bijvoorbeeld van als het op dit moment financieel niet haalbaar is, maar wel aan het einde van de maand bijvoorbeeld uw salarisbetaling.

Waar gaat de achterstand over?

De brief die u van ons heeft ontvangen, kan over verschillende achterstanden gaan. De brief kan gaan over een betalingsachterstand bij uw bank. Het kan gaan over een lening, hypotheek 

U heeft een brief gekregen van Flanderijn omdat u een betalingsachterstand heeft bij uw pensioenfonds. Heeft u vragen over uw betalingsachterstand? Op deze pagina vindt u hierover meer informatie.

A. Definities

Artikel 1
1. Opdrachtgever:
- iedere natuurlijke- dan wel rechtspersoon, die met Flanderijn Trainingen B.V. onderhandelt over het verstrekken van een opdracht dan wel aan Flanderijn Trainingen B.V. een opdracht heeft gegeven.
De opdrachtgever kan de deelnemer zelf zijn maar ook de (bevoegde vertegenwoordiger van de) werkgever van de deelnemer.

2. Opdracht:
- de opdracht van een opdrachtgever aan Flanderijn Trainingen B.V. om een training te verzorgen, al dan niet ten behoeve van het personeel van het desbetreffende bedrijf of de desbetreffende instelling
- de opdracht van opdrachtgever aan Flanderijn Trainingen B.V. tot het vervaardigen en leveren van cursusmateriaal, in welke vorm dan ook.

3. Cursist/Deelnemer:
- iedere natuurlijke persoon die feitelijk namens de opdrachtgever aan een training deelneemt.

4. Training:
- een door of namens Flanderijn Trainingen B.V. georganiseerde training, studie- of themadag, workshop dan wel enige andere bijeenkomst met als doel het overbrengen en/of vergroten van kennis en vaardigheden.
- Een training wordt in beginsel (mede) aangeduid met de naam “maatwerk-en incompany” of “open”.
- Onder een “maatwerk-en incompanytraining” wordt verstaan een training, die wordt ontwikkeld en uitgevoerd in opdracht van een opdrachtgever ten behoeve van meerdere personen en/of instanties.
- Onder een “open training” wordt verstaan een training, waarvoor aanmelding voor iedere geïnteresseerde open staat.
Schriftelijk:
onder schriftelijk wordt verstaan: per brief, fax, e-mail of website.

B. Toepasselijkheid

Artikel 2
1. Deze voorwaarden zijn van toepassing op iedere aanbieding, offerte en overeenkomst tussen Flanderijn Trainingen B.V. te Rotterdam (hierna te noemen: “Flanderijn Trainingen”) en haar opdrachtgever.

2. Door aanmelding of door het verstrekken van een opdracht aanvaardt opdrachtgever deze algemene voorwaarden.
De algemene voorwaarden zijn te vinden op de website van Flanderijn Trainingen (www.flanderijntrainingen.nl –tarieven – algemene voorwaarden). Algemene voorwaarden worden op eerste verzoek per post of per e-mail toegestuurd.

3. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op overeenkomsten met Flanderijn Trainingen, als Flanderijn Trainingen voor de uitvoering ervan derden inschakelt.

4. De toepasselijkheid van algemene voorwaarden van opdrachtgever, hoe ook genaamd, wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.

C. Totstandkoming van de overeenkomst

Artikel 3
1. Alle offertes en aanbiedingen zijn vrijblijvend, tenzij in de offerte of aanbieding een termijn voor aanvaarding is gesteld.
Als geen aanvaardingstermijn is gesteld, kan aan de offerte of aanbieding op geen enkele wijze enig recht worden ontleend als het product waarop de offerte of de aanbieding betrekking heeft in de tussentijd niet meer beschikbaar is.

2. Aanmeldingen zijn voor Flanderijn Trainingen pas bindend, nadat Flanderijn Trainingen deze schriftelijk of telefonisch heeft bevestigd.

3. Wijzigingen van de opdracht door opdrachtgever binden Flanderijn Trainingen slechts voor zover zij deze wijzigingen schriftelijk aanvaardt of voor zover zij feitelijk met de uitvoering van de gewijzigde opdracht is begonnen.

4. Alle opgaven van en/of vermeldingen over de diensten en producten, zoals bijvoorbeeld de duur van de training, gebeuren naar beste weten van Flanderijn Trainingen, maar kunnen redelijkerwijs afwijken.

5. Fouten van geringe aard in het trainingsmateriaal of andere door Flanderijn Trainingen vervaardigde zaken, kunnen geen reden zijn voor afkeuring van het project, weigering van de levering of wijziging van de overeengekomen prijs.

D. Tarieven en kosten

Artikel 4
1. Voor “open trainingen “ is de opdrachtgever het trainingsgeld verschuldigd dat geldt op het moment waarop de deelnemer voor een training is geplaatst blijkens een bericht van plaatsing.

2. De tarieven, kosten en betalingsafspraken met betrekking tot “maatwerk- en incompanytraining” worden steeds vooraf in een contract vastgelegd.

3. Alle prijzen zijn exclusief BTW, tenzij uitdrukkelijk anders wordt vermeld. Flanderijn Trainingen is gerechtigd elke wijziging van het BTW-tarief aan opdrachtgever door te berekenen.

4. Wijzigingen in of van een opdracht kunnen tot gevolg hebben dat de overeengekomen prijs en/of de oorspronkelijke planning en levertijd worden aangepast.
Deze wijzigingen geven geen grond voor ontbinding.

E. Annulering

Artikel 5
a. Open trainingen.
1. Flanderijn Trainingen heeft altijd het recht een training te annuleren, bijv. wegens gebrek aan voldoende inschrijvingen, door verhindering wegens ondermeer, maar niet uitsluitend, ziekte van deelnemers of trainer(s), en/of dat de samenstelling van de groep deelnemers, naar inzicht van Flanderijn Trainingen, afbreuk zou doen aan de beoogde kwaliteit van haar dienstverlening.
In deze gevallen heeft de opdrachtgever het recht, na schriftelijke kennisgeving hiervan, zijn deelname kosteloos te annuleren.

2. Annulering van een training kan alleen schriftelijk plaatsvinden. Flanderijn Trainingen stuurt bij ontvangst van een annulering te allen tijde een bevestiging van die annulering.
Als annuleringsdatum geldt de datum waarop de e-mail is ontvangen, per post de poststempel en per telefax de telefaxdatum.

3. In overleg met, en na toestemming van Flanderijn Trainingen, is het mogelijk dat een aangemelde deelnemer zich door een ander laat vervangen, waardoor de annuleringskosten vervallen.

4. Bij annulering door de opdrachtgever (om welke reden dan ook) van deelname aan een training geldt de volgende regeling:
• Tot 4 weken voor aanvang van de geplande training kunt u kosteloos annuleren;
• Tot 3 weken voor aanvang van de geplande training bent u 25% van de trainingskosten verschuldigd;
• Tot 2 weken voor aanvang van de geplande training bent u 50% van de trainingskosten verschuldigd;
• Tot 1 week voor aanvang van de geplande training bent u 75% van de trainingskosten verschuldigd;
• Daarna bent u 100% van de trainingskosten verschuldigd.

b. Maatwerk- en incompanytrainingen.
1. Als hetzij de opdrachtgever, hetzij Flanderijn Trainingen door onvoorziene omstandigheden gedwongen is de overeengekomen uitvoeringsdata van de activiteiten te veranderen, brengt de één de ander daarvan, direct na het bekend worden van de oorzaak, op de hoogte en treden partijen in overleg met elkaar om nieuwe afspraken te maken over de uitvoeringsdata en over wat ieder zal doen om de gevolgen van het uitstel te minimaliseren.

De tengevolge van het uitstel van de activiteiten eventueel ontstane extra kosten zijn voor rekening van de partij aan wiens zijde de oorzaak van het uitstel ligt.

2. Als de opdrachtgever de opdracht annuleert, is deze de volgende percentages van het overeengekomen bedrag voor de werkzaamheden verschuldigd:
- binnen 3 maanden voor datum eerste activiteit : 50%
- binnen 2 maanden voor datum eerste activiteit : 75%
- binnen 1 maand voor datum eerste activiteit : 100%

Bij annulering voor 3 maanden voor de datum van de eerste activiteit is opdrachtgever de tot dan toe gemaakte directe en indirecte kosten verschuldigd.

3. Bij annulering of verzuim na aanvang van de training ontstaat geen recht op gehele of gedeeltelijke restitutie van gedane en verschuldigde betalingen.

4. De reden van annulering van de deelnemer speelt geen rol.

F. Betalingen

Artikel 6
1. Tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen moet opdrachtgever facturen binnen 14 dagen na de factuurdatum voldoen.

2. Als niet tijdig wordt betaald, is opdrachtgever in gebreke zonder dat een nadere ingebrekestelling noodzakelijk is.

3. Opdrachtgever is, onverminderd zijn overige verplichtingen, na het verstrijken van de betalingstermijn, zoals vermeld in lid 1 van dit artikel, een rentevergoeding verschuldigd van 1.5% per maand, gerekend vanaf de vervaldag.

4. Alle kosten, die Flanderijn Trainingen moet maken om het haar toekomende te innen, komen voor rekening van opdrachtgever. Als opdrachtgever een consument is of een éénmanszaak drijft zijn de incassotarieven uit de wet Normering Buitengerechtelijke Incassokosten van toepassing.

Bij overige opdrachtgevers bedragen de incassokosten tenminste 15% van het te vorderen bedrag met een minimum van € 40,00.

G. Intellectuele eigendom

Artikel 7
1. Met betrekking tot alle door Flanderijn Trainingen verstrekte trainingsprogramma’s, cursusmaterialen, werkwijzen, adviezen en dergelijke, berust het recht van intellectuele eigendom, waaronder het auteursrecht, uitsluitend bij Flanderijn Trainingen.

2. De opdrachtgever is slechts gerechtigd tot het gebruik daarvan binnen het kader van de overeengekomen opdracht.

3. Zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke toestemming is het de deelnemer, opdrachtgever dan wel anderen, niet toegestaan, het materiaal te reproduceren.

4. De opdrachtgever vrijwaart Flanderijn Trainingen volledig ter zake van aanspraken op schadevergoeding van derden, gegrond op schending van intellectuele eigendomsrechten op goederen en andere, welke aan Flanderijn Trainingen door of vanwege haar opdrachtgever ter uitvoering van de overeenkomst zijn verstrekt of voorgeschreven. Het zonder uitdrukkelijk en voorafgaande schriftelijke toestemming van Flanderijn Trainingen kopiëren en/of verspreiden van de ter beschikking gestelde materialen leidt tot schadeplichtigheid aan de zijde van de opdrachtgever.

H. Specifieke bepalingen met betrekking tot trainingen

Artikel 8.
1. Flanderijn Trainingen organiseert c.s. verstrekt hoogwaardige trainingen. Zij zal zich ten zeerste inspannen om het beoogde resultaat te verkrijgen, maar kan een positief resultaat van haar dienstverlening niet garanderen.

2. Inschrijven geschiedt met een volledig ingevuld inschrijfformulier via onze website www.flanderijntrainingen.nl of per e-mail naar info@flanderijn-trainingen.nl.

3. Flanderijn Trainingen behoudt zich het recht voor om bij teveel inschrijvingen de deelnemers door te schuiven naar een volgende trainingsdatum.

4. Als het aantal aanbiedingen daartoe naar het oordeel van Flanderijn Trainingen aanleiding geeft, is Flanderijn Trainingen gerechtigd de training te combineren met één of meer andere trainingen, of deze op een latere datum of later tijdstip te laten plaatsvinden. Als Flanderijn Trainingen hiertoe besluit over te gaan, bestaat geen recht op restitutie en/of vermindering van de overeengekomen vergoeding van trainingskosten.

5. Flanderijn Trainingen is te allen tijde gerechtigd een trainer, door haar met de uitvoering van de training belast, te vervangen door een andere ter zake deskundige trainer.

6. Het trainingsgeld kan niet worden verrekend met toekomstige aanmeldingen.

I. Vervanging

Artikel 9
1. In overleg met Flanderijn Trainingen kan een andere deelnemer aan de training deelnemen, als de vervangende deelnemer voldoet aan de eventueel gestelde toelatingsvoorwaarden.

2. Bij annulering of verzuim na aanvang van de training vervalt de mogelijkheid tot het aanmelden van een plaatsvervanger.

J. Vertrouwelijke informatie

Artikel 10
Elk van partijen staat er voor in, dat alle voor en na het aangaan van de overeenkomst van de andere partij ontvangen informatie van vertrouwelijke aard, geheim zal blijven.

K. Aansprakelijkheid

Artikel 11
1. Flanderijn Trainingen spant zich in om alle activiteiten kwalitatief optimaal te verrichten, zowel inhoudelijk als organisatorisch. Niet uitgesloten kan worden dat desondanks incidenteel foutieve inhoudelijke informatie wordt verstrekt, hetzij door de trainer tijdens de les, hetzij in het schriftelijk materiaal dat als onderdeel van de activiteit aan deelnemer of opdrachtgever wordt verstrekt.

2. In het geval opdrachtgevers of cursisten Flanderijn Trainingen aansprakelijk stellen voor eventuele schade als gevolg van de door Flanderijn Trainingen foutief verstrekte inhoudelijke informatie, is de aansprakelijkheid van Flanderijn Trainingen begrensd tot maximaal het factuurbedrag.
Flanderijn Trainingen is, behoudens opzet en grove schuld, niet aansprakelijk voor indirecte, bijkomende, volg- en bedrijfsschade.

L. Overmacht

Artikel 12
1. Onder overmacht wordt hier verstaan:
elke van de wil van partijen onafhankelijke c.q. onvoorziene omstandigheid, waardoor nakoming van de overeenkomst redelijkerwijs door de andere partij niet meer van Flanderijn Trainingen kan worden verlangd.
Onder overmacht wordt in ieder geval begrepen:
werkstaking, bovenmatig ziekteverzuim van ons personeel, transportmoeilijkheden, brand, natuurrampen, epidemieën, overheidsmaatregelen, bedrijfsstoringen bij Flanderijn Trainingen c.q. bij onze (toe)leveranciers, waardoor Flanderijn Trainingen haar verplichtingen jegens de opdrachtgever niet (meer) kan nakomen.

2. Als naar het redelijk oordeel van Flanderijn Trainingen een overmachtsituatie daardaartoe aanleiding geeft, heeft zij het recht de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te beëindigen dan wel de uitvoering van de overeenkomst tijdelijk op te schorten, zonder tot enige schadeloosstelling gehouden te zijn.

M. Wijziging en meerwerk

Artikel 13
1. Als Flanderijn Trainingen op verzoek of met voorafgaande instemming van opdrachtgever werkzaamheden of andere prestaties heeft verricht die buiten de inhoud of omvang van de overeenkomst vallen, zullen deze werkzaamheden of prestaties (zijnde meerwerk) door opdrachtgever aan Flanderijn Trainingen worden vergoed volgens de gebruikelijke tarieven van Flanderijn Trainingen. Flanderijn Trainingen is echter niet verplicht aan een dergelijk verzoek te voldoen en kan verlangen dat daarvoor een afzonderlijke schriftelijke overeenkomst wordt gesloten.

2. Voor zover voor de overeenkomst een vaste prijs is afgesproken en partijen voornemens zijn om voor extra werkzaamheden of prestaties een afzonderlijke overeenkomst te sluiten, zal Flanderijn Trainingen opdrachtgever tevoren schriftelijk informeren over de financiële consequenties van die extra werkzaamheden of prestaties.

N. Reclame

Artikel 14
1. De opdrachtgever dient een reclame met betrekking tot de uitvoering van de overeenkomst of een met de overeenkomst samenhangende administratieve procedure schriftelijk kenbaar te maken binnen 8 dagen na aanvang van de training en deze te richten aan het secretariaat van Flanderijn Trainingen. Aangaande deze reclame zal een schriftelijke reactie volgen.

2. Reclames over de factuur dienen binnen 8 dagen na factuurdatum op dezelfde wijze als in lid 1 van dit artikel vermeld kenbaar te worden gemaakt, waarna de afhandeling eveneens schriftelijk zal plaatsvinden.

O. Ontbinding

Artikel 15
Flanderijn Trainingen kan zonder, uit hoofde daarvan tot enige schadevergoeding gehouden te zijn, bij exploot of aangetekend schrijven, met onmiddellijke ingang en zonder gerechtelijke tussenkomst, de overeenkomst met opdrachtgever ontbinden, als:

a. opdrachtgever surséance van betaling of zijn faillissement aanvraagt of in staat van faillissement wordt verklaard dan wel een akkoord buiten faillissement aanbiedt, of op enig onderdeel van zijn vermogen beslag wordt gelegd;
b. opdrachtgever zijn activiteiten staakt, ophoudt zijn statutaire doel na te streven, tot liquidatie besluit of anderszins zijn rechtspersoonlijkheid verliest;
c. opdrachtgever of deelnemer één of meer verplichtingen, voortvloeiende uit de overeenkomst niet, niet tijdig of niet behoorlijk nakomt en hij deze nalatigheid niet binnen een redelijke termijn, nadat Flanderijn Trainingen hiertoe schriftelijk heeft aangemaand, opheft.

Het hiervoor bepaalde laat onverlet de overige aan Flanderijn Trainingen rechtens toekomende bevoegdheden, zoals die tot het vorderen van nakoming en/of schadevergoeding.

P. Toepasselijk recht

Artikel 16
1. Op de overeenkomsten, waarop deze voorwaarden van toepassing zijn en op hieruit voortvloeiende overeenkomsten, is Nederlands recht van toepassing.

2. Alle geschillen tussen partijen zullen worden beslecht door de daartoe competente rechter, een en ander volgens de normale competentie regels.

Download algemene voorwaarden trainingen

 

Download reglement tarieven

U heeft een brief gekregen van Flanderijn omdat u een betalingsachterstand heeft voor uw energie- en/of waterleverancier. Heeft u vragen over de betalingsachterstand en/of afsluiting? Op deze pagina vindt u hierover meer informatie.

Kan ik betalingsregeling treffen?

Lukt het niet om te betalen binnen de gestelde termijn? We staan er voor open om een betalingsregeling met u af te spreken. Alleen in uitzonderlijke gevallen lukt dit niet. Bijvoorbeeld als u zich meerdere keren niet aan de betalingsregeling heeft gehouden zonder dit aan ons te laten weten. U kunt online een verzoek doen tot een betalingsregeling.

Kan ik een betaling uitstellen?

Lukt het niet om te betalen binnen de gestelde termijn? Is er geen sprake van een rechtszaak of afsluiting? Dan bieden wij de optie om de gehele schuld in één keer op een later moment te voldoen. Dit komt bijvoorbeeld van pas als het op dit moment financieel niet haalbaar is, maar wel aan het einde van de maand bij bijvoorbeeld uw salarisbetaling. U kunt online een verzoek doen om op een later moment te betalen.

Waar gaat de betalingsachterstand over?

De brief die u van ons heeft ontvangen, kan over verschillende achterstanden gaan. De brief kan gaan over nota’s van voor het aan-en/of afsluiten van de elektra en/of gaslevering, eindafrekeningen of nota’s voor de waterleveringen of warmte en warmtapwater.

 

Als u wilt weten waar de hoofdsom precies uit bestaat en hoe hoog de betalingsachterstand is, dan kunt u een specificatie opvragen.

Flanderijn heeft in samenwerking met Markteffect uitgebreid onderzoek gedaan naar het imago van de deurwaarder bij de gemiddelde Nederlander. Daarnaast zijn hun betaalgewoontes, financiële administratie en de bespreekbaarheid van schulden in kaart gebracht. Het online onderzoek is afgenomen onder 1665 Nederlanders met heel veel verschillende achtergronden.  Wilt u weten wat uit het onderzoek is gebleken? Vul uw gegevens in en ontvang direct het onderzoeksrapport.

Flanderijn is van oorsprong een gerechtsdeurwaarderskantoor. Ambtshandelingen maken nog steeds een groot deel uit van de disciplines die wij beheersen. Zowel landelijk als regionaal opererende advocatenkantoren maken al  jarenlang gebruik van onze specialisatie op verschillende rechtsgebieden. Rechtsbijstandsverzekeraars weten met name de laatste jaren de weg naar Flanderijn steeds vaker te vinden. In 2018 hebben wij 128.761 ambsthandelingen uitgevoerd in Nederland. Op iedere vestiging van Flanderijn bevindt zich een loket specificiek voor advocaten uit de regio. Op de kantoren Amsterdam (NH), Antwerpen (BE), Appingedam (Gr.) en  Rotterdam (ZH) kunt u tevens terecht voor scheepvaartgelieerde (spoed)beslagen. 

Lukt het niet om de schuld in één keer te betalen? Vraag dan een betalingsregeling aan met het onderstaande formulier. Bij een betalingsregeling maakt u afspraken over het in delen betalen van uw openstaande schuld. In een betalingsregeling wordt onder andere afgesproken in hoeveel termijnen u betaalt en welk bedrag.

Wat gebeurt daarna?

Als u op verzenden heeft geklikt, wordt uw voorstel bekeken. Samen met onze opdrachtgever beoordelen wij uw voorstel en besluiten wij of dit akkoord is. U ontvangt binnen 3 werkdagen na uw voorstel een reactie.

Liever per post?

Hieronder kunt u het inkomsten- en uitgavenformulier downloaden. Dit formulier gebruikt u voor het voorstellen van een regeling. Download het formulier, vul het in en stuur het per post naar ons toe. Zodra wij het formulier hebben ontvangen, ontvangt u binnen 3 werkdagen een reactie.

Download formulier


Stuur het ingevulde formulier (zonder postzegel) naar:

Flanderijn
Antwoordnummer 802
3000 VB Rotterdam

Bent u als medewerker debiteurenbeheer, debiteurenbeheerder of medewerker debiteurenadministratie werkzaam en zorgt u ervoor  dat de klanten van het bedrijf waar u werkzaam bent voldoen aan hun betalingsverplichting?  Volg dan de trainingen bij ons om uw kennis  op peil te krijgen en te houden!

Als medewerker debiteurenbeheer zorgt u voor een goede afhandeling bij betalingsachterstanden. Onze trainingen zijn zo ingericht dat deze zijn te volgen voor mensen met en zonder ervaring. Doordat de trainingen interactief zijn, oefenen de deelnemers direct met de opgedane lesstof. Onze ervaringen wijzen uit dat door deze manier van lesgeven de stof beter wordt opgenomen en dat de deelnemers ook na verloop van tijd nog goed onder woorden kunnen brengen wat zij hebben geleerd. Verder zullen de trainers altijd de theorie vertalen naar de dagelijkse praktijk, zodat snel inzichtelijk voor u wordt hoe u zelf de lesstof kunt toepassen in uw werkzaamheden. Tenslotte is er gedurende trainingen altijd aandacht voor uw vragen, waardoor deze niet onbeantwoord zullen blijven.

Wanneer u onze trainingen voor  incassomedewerkers volgt, zult u uw kennis binnen korte termijn vergroten en opfrissen!

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Flanderijn werkt met een vast netwerk van professionele trainers, elk met een reeks succesvol afgeronde trainingsprogramma's.

Petra Schot

Geruime tijd werk ik bij Flanderijn als trainer. Mijn focus ligt op de juridische trainingen en trainingen op het gebied van taal. Ik vind het altijd weer leuk om cursisten op weg te helpen als stof voor hen onbekend is of om juist hun kennis te verdiepen. Wat mij daarnaast motiveert is dat er op de verschillende vakgebieden zo veel gebeurt, dat een training nooit hetzelfde blijft. Steeds weer zijn er actualiteiten en nieuwe inzichten te verwerken. Dat maakt dat ik met plezier train.

Kees over de Vest

Ik werk als senior trainer en coach. Na een carrière in de advocatuur heb ik mij de laatste jaren ontwikkeld tot specialist in training en coaching op het gebied van incasso, debiteurenbeheer en communicatie. Zo  zorg ik voor verbinding tussen incasso-creditmanagement en het juridische. Mijn motto is: ook in een professionele context kan leren leuk zijn, en pas als mensen zich veilig en vertrouwd voelen, stellen zij zich open om te leren.

Nathan Meeuwsen

Na mijn studie Nederlands Recht aan de Erasmus Universiteit ben ik sinds 2007 werkzaam bij Flanderijn. Eerst acht jaar als jurist waarbij ik alle juridische procedures van A tot Z heb gevoerd en nu alweer drie jaar met veel plezier als trainer. Door mijn ervaringen als jurist vertaal ik theoretische kennis naar de praktijk. Ik maak graag persoonlijk kennis met u bij een van onze trainingen!

Sigrid Schuurman-Janssen

In 1999 ben ik begonnen bij Flanderijn als incassomedewerker. Na mijn afstuderen ben ik overgestapt naar Flanderijn Legal, de juridische afdeling van Flanderijn. Tijdens het inwerken van nieuwe collega’s merkte ik dat ik het overbrengen van kennis heel leuk vind om te doen. Daarom geef ik sinds 2006 juridische trainingen aan medewerkers van Flanderijn en externe partijen. Mijn specialismen zijn huurrecht, hypotheekvorderingen en de executieveiling, minnelijke en gerechtelijk incasso, beslag- en executierecht, schulphulpverlening, WSNP en faillissement.

Tristan Wiering

Na een carrière in de financiële wereld als Financial en Consultant heb ik een paar jaar geleden gekozen om mijn passie te volgen, namelijk het trainen en coachen van mensen en organisaties. Sinds 2018 doe ik dit bij Flanderijn waar ik met veel energie en plezier mensen en organisaties verder help om het beste uit zichzelf te halen. Mijn expertise ligt op het vlak van persoonlijk leiderschap, communicatie, presenteren, stress, vitaliteit en burn-out. Ik geef training aan groepen maar verzorg ook individuele coaching.

Boris van der Hijden

Ik ben opgeleid als arts en heb geruime tijd in de psychiatrie gewerkt. Daarna heb ik als arts en gezondheidscoach bij een bedrijfsgeneeskundige dienst gewerkt. Naast deze en andere werkzaamheden ben ik in 2007 bij Flanderijn trainingen begonnen als trainer. Ik geef de training ‘Nederlandse schrijfvaardigheid’ en een aantal communicatietrainingen. In 2016 heb ik de training ‘Motiverende gespreksvoering voor bewindvoerders’ ontwikkeld en in 2019 heb ik daar de training ‘Psychiatrie en bewindvoering’ aan toegevoegd.

Wij verzorgen trainingen voor veel verschillende doelgroepen. Op deze pagina vindt u onze doelgroepen met de bijbehorende trainingen die door ons worden aangeboden.

Juridisch medewerkers

Lees meer

Incassomedewerkers

Lees meer

Mentoren

Lees meer

Curatoren

Lees meer

Bewindvoerders

Lees meer

Schuldhulpverleners

Lees meer

Deurwaarders

Lees meer

Bekijk de antwoorden op de veelgestelde vragen aan Flanderijn Trainingen. Misschien staat het antwoord op uw vraag op deze pagina. Zo niet, neem dan contact met ons op.

Bekijk ons gehele trainingsaanbod en kies een training naar wens. Op de pagina van de training van uw keuze kunt u zich direct inschrijven via de gele knop rechts.

Als wij uw inschrijving in goede orde hebben ontvangen, ontvangt u direct een bevestigingsmail op het door u opgegeven e-mailadres. Heeft u geen bevestigingsmail ontvangen? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088-209 25 13 of stuur een e-mail naar trainingen@flanderijn.nl.

Ja, dit is mogelijk. Tot 4 weken voor aanvang van de training is een annulering kosteloos. Annuleert u de training binnen 4 weken voor aanvang van de training, dan zijn hier annuleringskosten aan verbonden.

De factuur ontvangt u nadat de training heeft plaatsgevonden. Dit gebeurt per post. De factuur wordt verzonden naar het door u opgegeven factuuradres.

Na afloop van een training ontvangt u het naslagwerk van de betreffende training.

Na afloop van de training ontvangt u een certificaat als u aan de volledige training hebt deelgenomen.

Bij alle trainingen die een hele dag duren is de lunch inbegrepen.

De trainingen worden op de volgende locaties gegeven: Rotterdam, Amsterdam, Groningen, Apeldoorn en Eindhoven. Bij iedere trainingen op deze website staat aangegeven waar de training wordt gegeven.

Bij de meeste van onze trainingslocaties is er gratis parkeergelegenheid. In Rotterdam is het helaas niet mogelijk om gratis te parkeren.  Wel kunt u in de omliggende straten (betaald) parkeren of gebruik maken van een betaalde parkeergarage. Parkeergarage Museumpark ligt op 500 meter afstand (6 minuten lopen)  van Flanderijn. Komt u liever met het openbaar vervoer? Onze trainingslocatie in Rotterdam bevindt zich op 2 minuten lopen vanaf metrohalte Dijkzigt.

Al onze trainingslocaties zijn goed bereikbaar met openbaar vervoer. Voor meer informatie verwijzen wij u naar www.9292ov.nl.

Het aantal deelnemers dat aanwezig is bij een training is afhankelijk van de trainingslocatie en het soort training. Wij hanteren een maximum van 20 deelnemers voor onze juridische trainingen.

Indien u op de hoogte zou willen blijven van onze nieuwe trainingen, laat dan uw e-mailadres achter in de footer onderaan deze pagina bij 'Aanmelden nieuwsbrief'. Wij houden u per e-mail op de hoogte over ons trainingsaanbod. U kunt zich op ieder gewenst moment weer uitschrijven van onze mailingen.

Al onze trainingen kunnen ook incompany gegeven worden en daarnaast bestaat er ook de mogelijkheid om trainingen op maat te maken en af te stemmen op uw wensen. Indien u graag een incompany training of een training op maat wenst, neemt u dan contact met ons op telefoonnummer 088-209 2513 of stuur een e-mail naar trainingen@flanderijn.nl.

U heeft van ons een brief en/of e-mail ontvangen. Hierin wordt u gevraagd om een betaal­datum op te geven voor uw schuld aan VGZ. Dit kan hier­onder.

Wat gebeurt daarna?

Als u op verzenden heeft geklikt,  dan kunt u alvast uw betaling direct inplannen. Wij zien uw betaling graag tegemoet op de ingevulde datum.

Ik kan niet betalen

Lukt het u niet om 30 dagen  na dagtekening van de brief te betalen?  Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Naar contact

Flanderijn Trainingen biedt diverse juridisch en vakinhoudelijke trainingen aan waarmee deurwaarders hun  kennis en vaardigheden op een interactieve manier op peil houden. De kwaliteit van het ondernemerschap van de gerechtsdeurwaarder verdiept hiermee. De KBvG heeft aan een aantal trainingen van Flanderijn PE-punten toegekend.

Het regelement Beroepsstage & Permanente Educatie KBvG verplicht alle (toegevoegd)gerechtsdeurwaarders zich continu bij te scholen zodat zij hun vakbekwaamheid op het vereiste niveau houden en hun beroep goed kunnen uitoefenen. De leden van de KBvG moeten elk tijdvak dertig KBvG opleidingspunten halen om te voldoen aan de PE-verplichting.

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

De schuldhulpverlener is binnen een schuldhulp­verlenings­organisatie hét aanspreekpunt voor de klant. De schuldhulp­verlener registreert de aanvraag, helpt de schuldenaar met behulp van diverse tools en verleent nazorg. Hij/zij heeft een belangrijke rol die een behoorlijke kennis van zaken vergt. 

Het onderhouden van de vakbekwaamheid is belangrijk:. Als wet- en/of regelgevingen veranderen is het, mede in het belang van de klanten, zaak dat de schuldhulpverlener zoveel mogelijk op de hoogte is van deze wijzigingen. Een gecertificeerd schuldhulpverlener dient zijn/haar vakbekwaamheid op peil te houden door bijvoorbeeld het volgen van trainingen. Het jaarlijks behalen van PE-punten is bij KIWA een verplichting om het persoonscertificaat geldig te houden. In het kader van de permanente educatie biedt Flanderijn Trainingen meerdere kennis- en vaardigheidstrainingen aan die geaccrediteerd zijn door de NBPB, BPBI, Bureau Wsnp, VeWeVe en natuurlijk KIWA. 

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Volgens het ‘Besluit kwaliteits­eisen curatoren, beschermings­bewindvoerder en mentoren' onderhoudt en ontwikkelt de curator de voor zijn werk van belang zijnde kennis en vaardigheden door ten minste jaarlijks een bijscholings- of trainings­activiteit te verrichten.

Gelet op de bijzondere verhouding met degene die onder curatele is gesteld en de uiteenlopende gevallen die zich kunnen voordoen, heeft iedere curator baat bij het verder ontwikkelen van de communicatieve vaardigheden en verdiepen van de kennis. In het kader van de permanente educatie en borging van de kwaliteit biedt Flanderijn Trainingen meerdere kennis- en vaardigheidstrainingen die voor curatoren geaccrediteerd zijn door bijvoorbeeld VeWeVe.

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Bent u een beschermingsbewindvoerder of Wsnp-bewindvoerder? Dan heeft u een belangrijke rol die een behoorlijke kennis van zaken vergt. Het onderhouden van de vakbekwaamheid is belangrijk. Als wet- en/of regelgevingen veranderen is het, mede in het belang van betrokkene, zaak dat de bewindvoerder zo veel mogelijk op de hoogte is van deze wijzigingen. 

Gelet op de bijzondere verhouding met betrokkene en de uiteenlopende gevallen die zich kunnen voordoen, heeft iedere bewindvoerder baat bij het verder ontwikkelen van de communicatieve vaardigheden en verdiepen van de kennis. In het kader van de permanente educatie biedt Flanderijn Trainingen meerdere kennis- en vaardigheidstrainingen aan die geaccrediteerd zijn door de NBPB, BPBI, Bureau Wsnp, Kiwa- en VeWeVe. 

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Volgens het ‘Besluit kwaliteits­eisen curatoren, beschermings­bewindvoerder en mentoren” onderhoudt en ontwikkelt de mentor de voor zijn mentorschap van belang zijnde kennis en vaardigheden door ten minste jaarlijks een bijscholings- of trainings­activiteit te verrichten. Ook de Nederlandse Beroepsvereniging voor Professionele Mentoren stelt deze kwaliteits­eisen.

Gelet op de bijzondere verhouding met de persoon voor wie mentorschap is ingesteld en de uiteenlopende gevallen die zich kunnen voordoen, heeft iedere mentor baat bij het verder ontwikkelen van de communicatieve vaardigheden, zoals luistervaardigheden en omgang met weerstand. Met name kan gesprekstraining veel problemen in de omgang met de betrokkene voorkomen.

In het kader van de permanente educatie biedt Flanderijn Trainingen meerdere vaardigheids­trainingen aan die geschikt zijn voor mentoren. De training NLP-Coaching en de training Optimaal klantcontact zijn voor mentoren ook geaccrediteerd door de VeWeVe (een onafhankelijke branche­organisatie voor bewindvoerders, curatoren en mentoren). Beschermings­bewindvoerders hebben beide trainingen al als zeer positief ervaren.

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Bent u een ervaren of een startend incassomedewerker werkzaam op de afdeling debiteurenbeheer? Dan is het belangrijk om uw kennis op verschillende gebieden op peil te krijgen en te houden!

Onze trainingen zijn zo ingericht dat deze zijn te volgen voor mensen met en zonder incasso-ervaring. Doordat de trainingen interactief zijn, oefenen de deelnemers direct met de opgedane lesstof. Onze ervaringen wijzen uit dat door deze manier van lesgeven de stof beter wordt opgenomen en dat de deelnemers ook na verloop van tijd nog goed onder woorden kunnen brengen wat zij hebben geleerd. Verder zullen de trainers altijd de theorie vertalen naar de dagelijkse praktijk, zodat snel inzichtelijk voor u wordt hoe u zelf de lesstof kunt toepassen in uw werkzaamheden. Tenslotte is er gedurende trainingen altijd aandacht voor uw vragen, waardoor deze niet onbeantwoord zullen blijven.

Wanneer u onze trainingen voor  incassomedewerkers volgt, zult u uw kennis binnen korte termijn vergroten en opfrissen!

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Bent u een ervaren of een startend juridisch medewerker? Dan is het belangrijk om uw juridische kennis op verschillende rechtsgebieden op peil te krijgen en te houden!

Onze trainingen zijn zo ingericht dat deze zijn te volgen voor mensen met en zonder juridische ervaring. Doordat de trainingen interactief zijn, oefenen de deelnemers direct met de opgedane lesstof. Onze ervaringen wijzen uit dat door deze manier van lesgeven de stof beter wordt opgenomen en dat de deelnemers ook na verloop van tijd nog goed onder woorden kunnen brengen wat zij hebben geleerd. Verder zullen de trainers altijd de theorie vertalen naar de dagelijkse praktijk, zodat snel inzichtelijk voor u wordt hoe u zelf de lesstof kunt toepassen in uw werkzaamheden. Tenslotte is er gedurende trainingen altijd aandacht voor uw vragen, waardoor deze niet onbeantwoord zullen blijven.

Wanneer u onze trainingen voor juridische medewerkers volgt, zult u uw kennis binnen korte termijn vergroten en opfrissen!

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact
Nieuwe forms demo

U kunt kiezen uit een aantal permanente educatietrainingen. Deze trainingen zijn geschikt voor beschermingbewindvoerders, Wsnp- bewindvoerders en schuldhulpverleners.

U kunt kiezen uit een aantal permanente educatietrainingen. Deze trainingen zijn geschikt voor beschermingbewindvoerders, Wsnp- bewindvoerders, curatoren, mentoren en schuldhulpverleners.

Aan onze trainingen zijn NBPB lesuren, NBWV lesuren, NBBI lesuren en BPBI, Wsnp, Kiwa- en VeWeVe punten toegekend. Het aantal punten staat bij elke training apart vermeld.

                                                        

                                         

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Over permanente educatie trainingen bw en shv

Flanderijn Trainingen biedt een ruim aanbod van korte, intensieve en praktijkgerichte trainingen zodat u uw vakbekwaamheid op het vereiste niveau houdt om uw beroep goed uit te oefenen. Onze permanente educatie trainingen zijn geschikt voor beschermingbewindvoerders, zorgverleners, Wsnp- bewindvoerders en schuldhulpverleners. Aan onze trainingen zijn NBPB lesuren, BPBI, WSNP en KIWA-punten toegekend. Daarnaast zijn we door de VeWeVe geaccrediteerd en zijn de punten voor de NBBI in aanvraag.

 

permanente educatie trainingen bw en shv aanbod

 

permanente educatie incompany trainingen bw en shv 

Alle onze permanente educatietrainingen voor bewindvoerders en  schuldhulpverleners worden ook op incompany bij u op locatie verzorgd. Dit kan op nagenoeg iedere gewenste locatie op de wijze die voor u en uw collega het beste uitkomt. Een permanente educatie incompany training voor bewindvoerders en schuldhulpverleners biedt vele voordelen:

  • De cursusinhoud is flexibel en kan desgewenst voor uw organisatie op maat worden gemaakt.
  • U bespaart op reistijd en reiskosten voor de deelnemers door zelf de locatie te bepalen.
  • U bepaalt in overleg met ons de optimale grootte van de groep(en).
  • Alle de deelnemers ontvangen na afloop een certificaat als bewijs van deelname.
  • Een incompany cursus is al snel goedkoper dan deelname met meerdere mensen aan cursussen met een open inschrijving.

 

permanente educatie maatwerk trainingen Bw en shv

Met permanente educatie incompany trainingen van Flanderijn Trainingen behoudt u uw vakbekwaamheid op het vereiste niveau zodat u uw beroep goed kunt uitoefenen.  Wij laten de inhoud van iedere maatwerk training volledig aansluiten bij de praktijk en uw wensen. Een permanente educatie maatwerk training voor bewindvoerders en schuldhulpverleners kan uiteraard worden gecombineerd  met een incompany training.

U kunt kiezen uit een breed aanbod van permanente educatietrainingen. Deze trainingen zijn geschikt voor (t.k.)-gerechtsdeurwaarders maar ook voor ervaren incassomedewerkers en juristen. Aan alle trainingen zijn punten toegekend door de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG).

De leden van de KBvG moeten voor 31 december 2020 dertig KBvG opleidingspunten halen om te voldoen aan de PE-verplichting voor de periode 2019-2020.

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Over permanente educatie trainingen

Flanderijn Trainingen biedt een ruim aanbod van korte, intensieve en praktijkgerichte trainingen zodat u uw vakbekwaamheid op het vereiste niveau houdt om uw beroep goed uit te oefenen. Onze permanente educatie trainingen zijn geschikt voor (t.k.)-gerechtsdeurwaarders maar ook voor ervaren incassomedewerkers, medewerkers van creditmanagementsorganisaties , advocaten, notarissen, accountants en juristen. Aan alle PE-trainingen zijn punten toegekend door de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG).

 

permanente educatie trainingen aanbod

 

permanente educatie incompany trainingen 

Alle onze permanente educatietrainingen worden ook op incompany bij u op locatie verzorgd. Dit kan op nagenoeg iedere gewenste locatie op de wijze die voor u en uw collega het beste uitkomt. Een permanente educatie incompany training biedt vele voordelen:

  • De cursusinhoud is flexibel en kan desgewenst voor uw organisatie op maat worden gemaakt.
  • U bespaart op reistijd en reiskosten voor de deelnemers door zelf de locatie te bepalen.
  • U bepaalt in overleg met ons de optimale grootte van de groep(en).
  • Alle de deelnemers ontvangen na afloop een certificaat als bewijs van deelname.
  • Een incompany cursus is al snel goedkoper dan deelname met meerdere mensen aan cursussen met een open inschrijving.

 

permanente educatie maatwerk trainingen

Met permanente educatie incompany trainingen van Flanderijn Trainingen behoudt u uw vakbekwaamheid op het vereiste niveau zodat u uw beroep goed kunt uitoefenen.  Wij laten de inhoud van iedere maatwerk training volledig aansluiten bij de praktijk en uw wensen. Een permanente educatie maatwerk training kan uiteraard worden gecombineerd  met een incompany training.

Tijdens onze trainingen staat de praktijk altijd centraal. Vanuit een theoretisch vertrekpunt wordt direct de vertaling gemaakt naar de praktijk. De door u ingebrachte situaties en casussen vormen de leidraad van de training. 

We oefenen regelmatig door middel van rollenspellen, dit doen we met behulp van professionele acteurs. U leert hiermee bestaande problematiek vanuit een andere invalshoek te bekijken. De door ons aangereikte vaardigheden kunt u daardoor direct toepassen. Het resultaat:

  • u voert kortere en effectievere gesprekken;
  • u incasseert meer;
  • u haalt meer informatie boven water;
  • u hebt meer plezier in gesprekken met debiteuren.

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

over Vaardigheidstrainingen

Bij een vaardigheidstraining ontwikkelt u verschillende sociale vaardigheden waarin u leert omgaan met uiteenlopende situaties. Vaardigheden zoals luisteren, omgaan met kritiek en het aangeven van uw grenzen, vormen de basis van goed contact met anderen én uzelf. Als bepaalde (sociale)  vaardigheden ontbreken, dan kan het contact met mensen om u heen soms lastig verlopen. Een vaardigheidstraining kan uitkomst bieden en ervoor zorgen dat u de controle  over de situatie behoudt.
 

Vaardigheidstrainingen aanbod

 

Incompany vaardigheidstrainingen 

Alle onze vaardigheidstrainingen worden ook incompany bij u op locatie verzorgd. Dit kan op nagenoeg iedere gewenste locatie op de wijze die voor u en uw collega het beste uitkomt. Een incompany vaardigheidstraining biedt vele voordelen:

  • De cursusinhoud is flexibel en kan desgewenst voor uw organisatie op maat worden gemaakt.
  • U bespaart op reistijd en reiskosten voor de deelnemers door zelf de locatie te bepalen.
  • U bepaalt in overleg met ons de optimale grootte van de groep(en).
  • Alle de deelnemers ontvangen na afloop een certificaat als bewijs van deelname.
  • Een incompany cursus is al snel goedkoper dan deelname met meerdere mensen aan cursussen met een open inschrijving.

 

Maatwerk vaardigheidstrainingen

Met maatwerk vaardigheidstrainingen van Flanderijn Trainingen koppelt u effectieve ontwikkeling van medewerkers aan uw organisatiedoelstellingen.  In uw maatwerktraining richten we ons bijvoorbeeld op het professionaliseren van uw medewerkers, het naar een hoger niveau brengen van bepaalde functiegroepen, het binden en boeien van medewerkers, of welke opleidingsdoelstelling u dan ook wenst. Een maatwerk vaardigheidstraining kan uiteraard worden gecombineerd  met een incompany training.

In onze juridische trainingen belichten we verschillende rechtsgebieden op een praktische en interactieve manier. Het doel is om uw juridische kennis op peil te krijgen en te houden!

Het resultaat:

  • U kunt met kennis van zaken communiceren  met collega’s en andere partijen.

Vraag over een training?

Neem contact op met één van onze adviseurs voor een vrijblijvend persoonlijk advies.

Ga naar contact

Over Juridische trainingen

Flanderijn Trainingen biedt een ruim aanbod van korte, intensieve en praktijk­gerichte trainingen in diverse richtingen door heel Nederland. We belichten de verschillende rechts­gebieden op een praktische en interactieve manier.  De trainingen zijn zeer geschikt voor bewindvoerders, curatoren, deurwaarders, incassomedewerkers, schuldhulp­verleners, juridische medewerkers, mentoren, medewerkers debiteurenbeheer  en iedereen die zijn juridische kennis wil verhogen.

 

Juridische trainingen aanbod

 

Juridische incompany incasso trainingen 

Alle onze juridische incasso trainingen worden ook op incompany bij u op locatie verzorgd. Dit kan op nagenoeg iedere gewenste locatie op de wijze die voor u en uw collega het beste uitkomt. Een incompany incasso training biedt vele voordelen:

  • De cursusinhoud is flexibel en kan desgewenst voor uw organisatie op maat worden gemaakt.
  • U bespaart op reistijd en reiskosten voor de deelnemers door zelf de locatie te bepalen.
  • U bepaalt in overleg met ons de optimale grootte van de groep(en).
  • Alle de deelnemers ontvangen na afloop een certificaat als bewijs van deelname.
  • Een incompany cursus is al snel goedkoper dan deelname met meerdere mensen aan cursussen met een open inschrijving.

 

Juridische maatwerk incasso trainingen

Met maatwerk incasso trainingen van Flanderijn Trainingen koppelt u effectieve ontwikkeling van medewerkers aan uw organisatie­doelstellingen.  In uw maatwerk­training richten we ons bijvoorbeeld op het professionaliseren van uw medewerkers, het naar een hoger niveau brengen van bepaalde functiegroepen, het binden en boeien van medewerkers, of welke opleidings­doelstelling u dan ook wenst. Een maatwerk incasso training kan uiteraard worden gecombineerd met een incompany training.