Preventie

Bij incasso denkt men al snel aan dreigende brieven en andere pressiemiddelen om een debiteur tot betaling te dwingen. Er is echter ook een positieve benadering mogelijk. Onder preventie worden de maatregelen verstaan die u kunt nemen om het aantal moeilijk te innen vorderingen en incassotrajecten in uw bedrijf te minimaliseren.   

Gewenst betaalgedrag kan worden aangeleerd. Uit onderzoek blijkt dat klanten vaak verschillend betaalgedrag vertonen bij verschillende crediteuren. De snelheid waarmee zij hun facturen voldoen heeft veel te maken met uw snelheid en accuratesse wat betreft het facturering- en herinneringstraject. Signalen afgeven dat u een actief debiteurenbeheer voert, al dan niet door onze naam of ons logo op uw herinneringen te gebruiken, maakt vaak al verschil.  

Credit checks zijn een andere effectieve manier om het risico op slecht betalende debiteuren radicaal te verkleinen. Door van tevoren het betaalgedrag van een debiteur na te gaan, kunt u een geïnformeerde beslissing nemen over hoe om te gaan met bijvoorbeeld betalingscondities. Zo voorkomt u problemen achteraf. 

Weten wat u nog meer kunt doen om uw klanten op tijd te laten betalen? Laat ons u terugbellen voor een kennismaking.