Veel organisaties hebben de behoefte om klanten zo goed en zo snel mogelijk te begeleiden naar een betaaloplossing. En dat is maatwerk, want iedere verandering vraagt om maatwerk. Met de vloedgolf aan betalingsachterstanden die verwacht wordt, staat u er niet alleen voor. Flanderijn staat met ruim 600 collega’s voor uw klaar die u kunnen helpen in het debiteurenproces. Lees verder.

Door alle ondersteunende overheidsmaatregelen zien we op dit moment dat het aantal niet betaalde facturen bij bedrijven lager is dan in voorgaande jaren. Maar iedereen is het erover eens: wanneer de coronacrisis aanhoudt en de ondersteuning vanuit de overheid wordt afgebouwd ontstaat er een vloedgolf aan betalingsachterstanden en schulden. Die golf zien wij en veel van onze opdrachtgevers nu al langzaam ontstaan en daarom hebben we achter de schermen bij Flanderijn de afgelopen maanden keihard gewerkt aan de verdere uitrol van onze diensten “Facturatie” en “Debiteurenbeheer”.  

Jaarlijks stromen er ca. 150.000 onbetaalde facturen het debiteurenmanagementproces van Flanderijn in  waarbij klanten volledig in de look and feel van hun leverancier worden aangespoord om de factuur te betalen. Dit gebeurt op een professionele, vriendelijke en servicegerichte manier. We zien het gevaar dat bedrijven de extra werkdruk, die gepaard gaat met de toenemende schuldenproblematiek, niet aankunnen. Dat zorgt weer voor cashflowproblemen bij die bedrijven. We hebben daarom grote stappen gezet op het gebied van  de technische infrastructuur, uitwisselingsprogrammatuur, digitale opleidingsprogramma’s voor debiteurenbeheer en ondersteunende managementrapportages.

Wat is het voordeel voor u en uw klant?

Met onze uitgebreide ervaring weten we natuurlijk hoe we een duurzame betaaloplossing voor klanten moeten inrichten. Daar zijn medewerkers in getraind en processen op beproefd. Het doen van de juiste interventie op het juiste moment is een vak apart. Wanneer uw klanten betalingsachterstanden hebben, wordt in eerste instantie geprobeerd om deze te innen zonder bijkomende (incasso)kosten. Hierover worden specifieke doelstellingen afgesproken waarbij we ook het vergelijk maken met de resultaten van uw huidige proces. Natuurlijk maken we hierbij ook gebruik van vaardigheden en producten waarover wij reeds beschikken, zoals:

  • Lezersgerichte communicatie
  • Snelle segmentatie op klanten die niet kunnen en die niet willen betalen
  • Ruime bereikbaarheid (telefonisch, chat en videobellen op werkdagen van 08:00uur tot 19:00uur  en op zaterdagochtend)
  • Mogelijkheden voor data-uitwisseling met meer dan 250 softwarepakketten

Hoeveel levert outsourcing van het facturatieproces en debiteurenbeheer u financieel op?

We kunnen u binnen een paar minuten een ruwe inschatting geven van de kostenbesparing die u tevens kunt realiseren door het facturatie of (delen) van het debiteurenproces te outsourcen. Natuurlijk is dit een inschatting, we maken graag een offerte voor u op maat. Plan daarvoor een video-gesprek met één van onze adviseurs. 

Adviesgesprek inplannen