Direct naar de content Direct naar de footer

Ontmoet Vincent

Over onze campagne ‘Tot hier. En nu verder.’ hebben we bij Flanderijn mooie, inspirerende  verhalen te vertellen.  Op deze speciale campagnepagina  het verhaal van Flanderijn collega Vincent, dat wij graag met u delen.  

Tot hier. En nu verder. Vincent

Vincent, casemanager bij Flanderijn

‘Door samenwerking te zoeken kan ik echt het verschil maken voor mijn klanten’. Want schulden oplossen en nieuwe problemen voorkomen doen we bij Flanderijn samen.

Samen met onze klanten en opdrachtgevers, maar ook door organisaties als Humanitas, gemeenten, schuldhulpverleners en bijvoorbeeld Geldfit bij de oplossing te betrekken. 

CASEMANAGEMENT IS ÉÉN VAN DE VELE UNIEKE SERVICES VAN FLANDERIJN

Middels Casemanagement, richten wij ons voornamelijk op burgers met een  verhoogd risico op problematische schulden. Doordat Flanderijn jaarlijks ongeveer 500.000 betalingsachterstanden van opdrachtgevers uit het zogenaamde 'vaste lasten pakket' krijgt overgedragen en deze dossiers in 92% van de gevallen in de minnelijke fase worden opgelost of afgewikkeld, beschikken we over een uitgebreid databestand. Zo hebben we beter inzicht in de financiële situatie van de klant. Dat maakt Casemanagement van Flanderijn uniek! Er is immers nog geen database in Nederland waarop schuldeisers betalingsachterstanden melden in het minnelijke proces. 

Maar wat is Casemanagement van Flanderijn en hoe kunnen klanten hiermee verder geholpen worden? Flanderijn collega Vincent, vertelt u graag meer over zijn aanpak en laat zien hoe wij met Casemanagement het verschil kunnen maken.

ONTMOET VINCENT VAN FLANDERIJN

Vincent is al ruim 8 jaar werkzaam bij Flanderijn, waarvan de laatste 2 jaar als coördinator casemanagement.  Vincent is  van huis uit opgegroeid met het deurwaardersvak. Zijn vader is een gerenommeerd gerechtsdeurwaarder in het noorden van ons land. Vincent wilde destijds zijn horizon verbreden en bij het familiebedrijf Flanderijn, dat binnenkort 75 jaar bestaat, heeft hij zijn plek gevonden. 

TEAM VAN 20 CASEMANAGERS

Binnen Flanderijn hebben we breed ingezet op Casemanagement. We zien immers dat we hiermee goede resultaten boeken, zowel voor opdrachtgevers en als voor de klanten. Inmiddels bestaat het team uit 20 casemanagers.  Zij richten zich met name op de individuele begeleiding van de klanten en bieden hulp om een integrale oplossing te vinden voor de betalingsachterstanden, vertelt Vincent.

Hoe casemanagement het verschil kan maken

Tot hier. En nu verder. Campagne

We zien bij Flanderijn dagelijks hoe Casemanagement het verschil kan maken. 

Zo ook voor Peter (de naam in dit artikel is vanzelfsprekend gefingeerd)  die met alle hulp vanuit Casemanagement een oplossing heeft gevonden voor zijn financiële problemen en de draad weer heeft kunnen oppakken.

Een ontroerend verhaal  dat  laat zien dat door Casemanagement waarin samenwerking en persoonlijke aandacht centraal staat, oplossingen kunnen worden geboden.  Oplossingen die uiteindelijk zowel voor de klant als de opdrachtgever het beste zijn.  Daarom willen het het verhaal van Peter graag met u delen.

Het verhaal van Peter begint met het overlijden van zijn partner.  Hij werd geconfonteerd met onverwacht hoge kosten voor de uitvaart. Ook was er geen overlijdensrisico verzekering. Dat leverde financiële problemen op. De situatie verslechterde nadat Peter kort daarna zijn baan verloor. Dit betekende nog minder inkomsten met als gevolg verder oplopende schulden.  

Rekeningen en betalingsherinneringen blijven ongeopend op de kast liggen. Peter zit hele dagen thuis en ziet eigenlijk geen uitweg meer. Na contact met Flanderijn wordt er een betalingsregeling afgesproken.  Betalingen blijven uit. Het lukt Peter toch niet om de afspraken na te komen. Hij is de grip op de financiën en administratie volledig kwijt. Ook de aanvraag van de WW-uitkering verloopt door miscommunicatie niet erg soepel. Het overlijden van zijn partner heeft veel impact.  Gelukkig trekt Peter na een aantal weken weer zelf bij Flanderijn aan de bel. 

Er volgen een aantal gesprekken en er wordt besloten om  Casemanagement in te zetten.  Vincent heeft een breed netwerk in de regio waaronder met Humanitas. Met hulp van de vrijwilligers van Humanitas en het team van Vincent kon snel hulp worden geboden en heeft Peter weer overzicht en zijn administratie op orde. Ook de aanvraag van een WW-uitkering kon met hulp van het team, positief worden afgerond, waarmee er weer inkomsten waren.  Uiteindelijk kon schuldhulpverlening worden ingeschakeld en het traject kon worden afgerond.  

PETER HEEFT ZIJN LEVEN GELUKKIG WEER OP DE RIT

Het verhaal van Peter laat zien dat het met de inzet van Casemanagement van Flanderijn en door samenwerking te zoeken  oplossingen gevonden kunnen worden.  Ook Peter heeft zijn financiële situatie kunnen ombuigen en verdere problemen weten te voorkomen.  En dat is ook goed nieuws voor de opdrachtgevers, want ook de gemaakte betalingsafspraken worden nu iedere maand keurig nagekomen.