Flanderijn wordt door bedrijven en organisaties ingeschakeld om vorderingen te incasseren. Dat doen we op een nette en verantwoorde manier. Deze aanpak is nu belangrijker dan ooit. Lees hier meer over hoe wij omgaan met schulden en het coronavirus. 

Melissa aan het woord

Na een parttimebaan in een kapsalon besloot Melissa fulltime te werken op de afdeling Klant Contact Centrum. Hier staat zij klanten van Flanderijn te woord en zoekt zij samen naar oplossingen om onbetaalde facturen uiteindelijk betaald te krijgen. Inmiddels werkt Melissa alweer 10 jaar bij Flanderijn.

Hoe ziet jouw dag eruit?
Mijn dag begint met een overzicht met de opdrachten waar ik me die dag mee bezighoud. Het grootste gedeelte van mijn dag bestaat uit het inwerken van nieuwe medewerkers, de controles, opdrachten vanuit leiding­gevende, vraagbaak en aanspreekpunt voor alle collega's en alles wat daarbij komt kijken. Een inwerkperiode duurt ongeveer 3 maanden. Het leukste aan het inwerken is dat iemand vaak blanco bij Flanderijn binnenkomt en dat wij de Flanderijn-­manier overdragen aan diegene. We werken namelijk oplossingsgericht en zijn er absoluut niet op uit om iemand meer de schulden in te werken. Daar verbazen nieuwe medewerkers zich weleens over, omdat een incasso en gerechtsdeurwaarders­organisatie vaak wordt gezien als een boeman. 

Hoe ben je bij Flanderijn terechtgekomen?
Via via ben ik hier ingerold. Eerst werkte ik 3 dagen per week in een kapsalon en 2 dagen bij Flanderijn. De zaterdagen bij de kapsalon gingen mij steeds meer tegenstaan. Mijn teammanager bood op het juiste moment aan dat ik bij Flanderijn meer mocht werken. Hierdoor heb ik besloten om te stoppen met het kappersvak en fulltime voor Flanderijn te gaan.

Hoe zijn je collega’s?
Super leuk! Ik ben onderdeel van een heel leuk, jong en divers team. Onderling is het erg leuk met elkaar. Zo organiseren we veel events die voornamelijk op de afdeling plaatsvinden. Dit kan een foute kersttruiendag zijn en met Halloween pakken we ook uit. Collega’s brengen van thuis (zelfgemaakt) eten mee en op deze manier leer je je collega’s op een andere manier kennen.

Wat is de grootste uitdaging in je werk?
Het schakelen tussen het focussen op je opdrachten en werkzaamheden, vragen vanuit collega's beantwoorden en hulp bieden op een andere afdeling. Het ene moment ben je druk bezig met een opdracht en het andere moment help ik bijvoorbeeld ineens bij de receptie of de balie waar klanten kunnen betalen.  De afwisseling maakt mijn werk des te leuker.

Welke persoonlijke doorgroei­mogelijkheden zijn er binnen Flanderijn?
Binnen onze afdeling kan ik eventueel doorgroeien naar coördinator mocht deze functie vrijkomen. Of kan ik doorstromen naar een incasso­afdeling bijvoorbeeld bij een huur- of zorgafdeling waar je openstaande facturen incasseert voor te laat betaalde huren en zorgpremies.  Voor nu heb ik nog voldoende uitdaging in mijn werk en denk ik er niet aan om te solliciteren bij een andere afdeling.

Wat heb je bereikt waar je het meest trots op bent?
Dat ik zonder een relevante diploma in deze richting zo ver ben gekomen binnen Flanderijn. Daar ben ik het meest trots op.

Waarom vind jij het fijn om bij Flanderijn te werken?
Naast de fijne collega's houdt Flanderijn zich continue bezig met de medewerkers­tevredenheid. Zo zijn er flexibele werk- en pauzetijden ingevoerd en mag je tegenwoordig zelf kiezen of je je 13e maand in één keer laat uitbetalen in december of dat je dat per maand bij je salaris gestort wil krijgen. Ook de 30 vrije dagen per jaar (op fulltimebasis) zijn erg fijn!

Openstaande vacatures

Met ruim 600 collega’s werken we eraan om in schuldsituaties zowel de schuldeiser als schuldenaar zo goed mogelijk te helpen. Want het gaat om geld, maar óók om mensen. Dat maakt werken bij Flanderijn veelzijdig en uitdagend. 

Bekijk vacatures