Flanderijn wordt door bedrijven en organisaties ingeschakeld om vorderingen te incasseren. Dat doen we op een nette en verantwoorde manier. Deze aanpak is nu belangrijker dan ooit. Lees hier meer over hoe wij omgaan met schulden en het coronavirus. 

Monica aan het woord

Werken bij Flanderijn bevalt zo goed dat Monica al geruime tijd in dienst is. Ze werkt namelijk al sinds juli 2007 bij Flanderijn. Tot december 2012 werkte Monica in Rotterdam. Daarna verhuisde ze naar Limburg en ging ze aan de slag op het kantoor in Maastricht.

Hoe ben je bij Flanderijn terechtgekomen?
Voor Flanderijn werkte ik bij een kredietverlener als acceptant. Door deze organisatie werden contracten afgesloten waardoor mensen in de problemen kwamen. Ik stond hier niet meer achter en ging op zoek naar een nieuwe baan. Ik wilde meer weten over het ontstaan van schulden en de betaling van schulden. Ik wilde erachter komen hoe bedrijven facturen incasseren en hoe een loonbeslag werkt. Daarom heb ik bij Flanderijn gesolliciteerd. Het werk leek mij erg interessant. Het sloot ook aan op mijn eerdere ervaring bij de kredietverlener.

Hoe ziet je week eruit?
Mijn werkweek begint met het verdelen van de dossiers die wij in Maastricht behandelen. Dan maak ik een weekplanning.  Daarna controleer ik of er betalingen zijn binnengekomen en behandel ik post en agenda van onder andere huurdossiers. Ik werk nieuwe medewerkers in. Bij vragen kunnen collega’s altijd bij mij terecht!

Hoe zijn je collega’s?
In Maastricht hebben we een leuk team. Er werken hele verschillende mensen op ons kantoor. We hebben een deurwaarder, een accountmanager en er zijn incassomedewerkers. We werken in Maastricht met 13 collega’s. 

Wat vind je het leukste aan je werk?
Het leukst vind ik het contact met onze klanten en opdrachtgevers. Het is leuk om aan een opdrachtgever te kunnen vertellen dat een vordering voldaan is!  Waar ik ook voldoening uit haal is om met een klant in bijvoorbeeld een huurdossier een betalingsregeling te treffen zodat een vordering betaald kan worden.

Wat is de grootste uitdaging in je werk?
Ervoor zorgen dat we geen achterstanden hebben in de behandeling van de dossiers.  En natuurlijk zo veel mogelijk betalingen ontvangen!

Wat vind jij de belangrijke eigenschappen voor jouw functie?
Dat ik heel nauwkeurig kan werken en dat ik collega’s aanstuur om hun agenda’s op orde te hebben.

Wat heb je (het laatste jaar) bereikt waar je het meest trots op bent?
Ik ben Coördinator én Taalambassadeur geworden!

Taalambassadeur?
Bij Flanderijn houden we ons veel bezig met lezersgericht schrijven. Want officiële stukken met onbegrijpelijke woorden erin, daar wordt niemand blij van.  Op de vestiging waar ik werk ben ik aangesteld als taalambassadeur wat inhoudt dat ik ervoor zorg dat mijn collega's zich houden aan een bepaalde schrijfstijl die voor iedereen begrijpelijk is. Als taalambassadeur volg je daarom ook af en toe workshops om je kennis op peil te houden.

Openstaande vacatures

Met ruim 600 collega’s werken we eraan om in schuldsituaties zowel de schuldeiser als schuldenaar zo goed mogelijk te helpen. Want het gaat om geld, maar óók om mensen. Dat maakt werken bij Flanderijn veelzijdig en uitdagend. 

Bekijk vacatures