Flanderijn wordt door bedrijven en organisaties ingeschakeld om vorderingen te incasseren. Dat doen we op een nette en verantwoorde manier. Deze aanpak is nu belangrijker dan ooit. Lees hier meer over hoe wij omgaan met schulden en het coronavirus. 

Nanda aan het woord

Van junior incassomedewerker tot en met kantoordirecteur: Nanda heeft veel ervaring binnen de deurwaardersbranche. In 2009 heeft ze de opleiding tot (t)gerechtsdeurwaarder met goed gevolg afgerond en sinds september 2013 werkt Nanda bij Flanderijn.

Waarom koos je voor Flanderijn?
Na een aantal jaar als gerechtsdeurwaarder routes te hebben gereden was ik op zoek naar een functie waarbij ik veel meer contact had met mijn collega’s en waarbij ik graag een bijdrage wilde leveren aan de ontwikkeling van het beleid. Het zorgdragen voor de dagelijkse aansturing van een vestiging zag ik als een uitdaging.

Ik ben begonnen als kantoordirecteur van de vestiging Almere. Daarna ben ik een periode kantoordirecteur van onze locatie in Haarlem geweest. Uiteindelijk zijn deze twee vestigingen samengevoegd tot de vestiging Amsterdam.

Hoe ziet je (gemiddelde) week eruit?
De vestiging Amsterdam heeft ruim 40 medewerkers. Mijn week bestaat kort samengevat uit de aansturing van het managementteam op de vestiging, onderhouden van contacten met opdrachtgevers (regelmatige bezoeken) optimaliseren van werkprocessen, coachen en motiveren van medewerkers en nieuwe ontwikkelingen doorvoeren voor de vestiging.

Hoe zijn je collega’s?
Er is een grote diversiteit van leeftijd en achtergrond van de medewerkers. De medewerkers werken in teams en zijn zelf verantwoordelijk voor het afkrijgen van de werkzaamheden en het behalen van het resultaat. Wij werken ook regelmatig met stagiaires op MBO- en HBO-niveau.

Wat vind je het leukste aan je werk?
Geen dag is hetzelfde. Door de grote diversiteit aan taken en alle voorkomende ad hoc werkzaamheden is iedere dag weer anders. Het is een uitdaging om alle werkzaamheden met goed gevolg op tijd af te ronden. Daarnaast ben ik een mensgerichte leidinggevende en vind ik het erg leuk om te zien hoe teams zich vormen en medewerkers zich individueel ontwikkelen.

Wat is de grootste uitdaging in je werk
De grootste uitdaging is de (behoorlijke) hoeveelheid verschillende werkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren. Het takenpakket is ontzettend veelzijdig en breed, dit vergt wel de nodige organisatie en planning om alles tijdig te kunnen opleveren met de juiste kwaliteit die verwacht wordt.

Wat vind jij de belangrijke eigenschappen voor jouw functie?
Leiderschap, flexibiliteit, daadkracht, goede communicatieve vaardigheden en innovatief zijn vind ik belangrijke eigenschappen voor de functie.

Wat heb je bij Flanderijn bereikt waar je het meest trots op bent?
Ik ben trots op veel van de ontwikkelingen waar ik de afgelopen jaren een bijdrage aan heb mogen leveren. Het grootste hiervan is wel de fusie van Almere en Haarlem en het openen van een nieuw kantoor in Amsterdam op 1 mei 2016. Het laatste jaar ben ik het meest trots op mijn team dat het afgelopen jaar enorm is ontwikkeld, grotendeels zelforganiserend is geworden en de onderlinge samenwerking die er nu is onder de medewerkers.

Een zelforganiserend team?
Klopt, Flanderijn is een voorstander van zelforganiserende teams. Medewerkers bepalen zelf hun eigen werkwijze en wie welke bijdrage levert. De teamleden zijn verschillende persoonlijkheden en ze zijn samen verantwoordelijk voor de taken, activiteiten en resultaten. Dit heeft als voordeel dat medewerkers gemotiveerder en betrokken zijn.

Openstaande vacatures

Met ruim 600 collega’s werken we eraan om in schuldsituaties zowel de schuldeiser als schuldenaar zo goed mogelijk te helpen. Want het gaat om geld, maar óók om mensen. Dat maakt werken bij Flanderijn veelzijdig en uitdagend. 

Bekijk vacatures