U heeft in het werk als curator, beschermingsbewindvoerder of mentor te maken met cliënten die hun financiële en/of persoonlijke zaken niet zelf kunnen regelen. In de praktijk zit de grootste uitdaging voor u mogelijk in het begeleiden en sturen van uw cliënten. Hoe verbetert u de kwaliteit van het contact en coacht u hen middels NLP naar een betere relatie, acceptatie en zelfredzaamheid? In de training NLP-Coaching krijgt u meer inzicht in denkprocessen, en eenvoudige oefeningen en gespreksstructuren aangereikt die meteen effect hebben. Dus, meer grip op uw cliënten  en gedrag sturen door middel van motiverende taal en bewezen NLP-technieken.
 

Kenmerken

Tijdsduur 1 dag
Type Permanente educatie BW en SHV
Bestemd voor o.a. Bewindvoerders, Curatoren, Schuldhulpverleners, Mentoren
Opleidingsniveau Basis (geen of weinig ervaring met NLP)
Data, tijd, locatie
  • 09:30 - 17:00 uur
  • 09:30 - 17:00 uur
  • 09:30 - 17:00 uur
  • 09:30 - 17:00 uur
Accreditatie BPBI: 6,5 punten
Wsnp: 6 vaardigheid (PE0232020)
Kiwa: 6 punten
NBPB: Certificaat - NBPB 6,5 lesuren( niet geaccrediteerd)
NBWV 6,5 lesuren
VeWeVe: geaccrediteerd voor bewindvoerders, mentoren en curatoren
NBBI: 6,5 lesuren
Investering € 395 ex. btw

Programma

  • Wat is NLP?
  • Wat is coaching?
  • Fair witness; even geen mening!
  • Doelbewustzijn creëren
  • Locus of control
  • NLP-coachmodel
  • Ppf-model (past-present-future)
  • Taalpatronen
  • Oefenen

Leerdoelen

In de praktijk zit de grootste uitdaging voor u mogelijk in het begeleiden en sturen van uw cliënten. Hoe zorgt u ervoor dat ze uw beslissingen beter begrijpen en zich beter aan de gemaakte afspraken houden? Hoe zorgt u ervoor dat ze meer regie krijgen over hun eigen gedrag? Kortom, hoe verbetert u de kwaliteit van het contact, van de intake en hoe werkt u op het juiste niveau in elk contact (face-to-face en aan de telefoon) aan het vergroten van de zelfredzaamheid.

Tijdens de training "NLP-Coaching voor curatoren, bewindvoerders en mentoren (CBM)" krijgt u meer inzicht in denkprocessen en eenvoudige oefeningen/gespreksstructuren aangereikt die meteen effect hebben. Dus, meer grip op uw cliënten en gedrag sturen door middel van motiverende taal en bewezen NLP-technieken.

  • Betere relatie met klanten.
  • Meer begrip over en weer.
  • Meer bewustzijn t.a.v. doelen en communicatie.
  • Meer plezier in uw werk.

De Trainer

Kees over de Vest

Ik werk als senior trainer en coach. Na een carrière in de advocatuur heb ik mij de laatste jaren ontwikkeld tot specialist in training en coaching op het gebied van incasso, debiteurenbeheer en communicatie. Zo  zorg ik voor verbinding tussen incasso-creditmanagement en het juridische. Mijn motto is: ook in een professionele context kan leren leuk zijn, en pas als mensen zich veilig en vertrouwd voelen, stellen zij zich open om te leren.


Incompany- en maatwerktrainingen

Deze opleiding kunnen we ook aanpassen aan uw specifieke wensen of bij u op locatie. Zo krijgt u of uw medewerkers precies de training die aansluit bij uw wensen of situatie.

Bekijk hier alle mogelijkheden