Niets is zo vervelend wanneer uw klanten hun rekeningen niet of te laat betalen.

Wat zou het prettig zijn als iedereen op tijd en het liefst nog eerder betalen dan de uiterste vervaldatum. Hoe bereikt u dit en wat kunt u hier zelf als ondernemer aan doen?

Allereerst is het van belang om uw eigen ‘order to cash’ traject door te nemen. Dit traject start zodra een klant een order plaatst en eindigt bij het ontvangen en verwerken van de betaling. Houd hierbij in acht welke termijnen er worden gehanteerd en of deze ook daadwerkelijk worden opgevolgd door bijvoorbeeld een telefoontje, brief of e-mail, maar ook welke doelstellingen u hieraan verbindt per actie (KPI’s op doorlooptijd en resultaat). Op basis hiervan kunt u drie afwegingen maken:

  1. Wegen de kosten op tegen de baten?
  2. Is mijn eigen organisatie geschikt om deze werkzaamheden uit te voeren?
  3. Kan mijn proces nog verder geoptimaliseerd worden?

Wanneer u vraagtekens zet bij één van deze drie afwegingen, kunt u het proces of delen van het proces ter toetsing neerleggen bij een externe partij. Flanderijn Servicing is zo’n partij.

Wist u dat bij dergelijk gestroomlijnde processen uiteindelijk nog geen 2% van de vorderingen door hoeft te stromen naar een incassoproces? Lijkt u dit ook wat, maar heeft u de personele bezetting, de software of de ICT capaciteit niet om dit zelf te verrichten? Laat u vrijblijvend informeren over de mogelijkheden, Flanderijn Servicing neemt debiteurenprocessen over van MKB en Grootbedrijven.

Meer weten over het outsourcen van uw debiteurenbeheer?

Flanderijn debiteurenbeheer