PACTIS

Flanderijn is van oorsprong een incasso- en gerechtsdeurwaarders­organisatie en bestaat al sinds 1948. In de afgelopen jaren heeft Flanderijn zich ontwikkeld tot een full-service organisatie op het gebied van creditmanagement, betalingsbeheer en administratieve ondersteuning.

Innovatie is een belangrijk thema binnen Flanderijn. Enerzijds is blijvend innoveren noodzakelijk om onze dienstverlening nog verder te kunnen verbreden, maar anderzijds betekent innovatie ook ruimte voor creativiteit en inspirerende samenwerkingen met verschillende professionele partijen.

Vandaag stellen we u graag voor aan Pactis. Het team van Pactis Vakopleidingen biedt opleidingen, training en coaching aan op het gebied van het recht, finance en NLP. Het aanbod is afgestemd op beroepsgroepen als; finance professionals, incassomedewerkers, collectors, para-legals en juridisch medewerkers . Pactis Vakopleidingen verzorgt ook opleidingen voor schuldhulpverleners en bewindvoerders. Een leuk interview met Kees over de Vest, directeur en eigenaar van het bedrijf.


1 . Zou jij jezelf en jouw organisatie willen voorstellen?

Mijn achtergrond omvat de advocatuur en mijn rol als NLP-trainer. Toen ik werd gevraagd om de interne opleidingen bij Flanderijn te leiden, heb ik samen met Petra Schot een goede basis gelegd voor dit project en een trainingsafdeling opgezet binnen Flanderijn. Dit resulteerde uiteindelijk in mijn benoeming tot directeur van de trainingsafdeling bij Flanderijn. Na verloop van tijd voelde ik de drang om zelfstandig te opereren en ben ik gestart als zelfstandige professional (ZZP'er). Zo is uiteindelijk Pactis ontstaan.

Pactis is een toegewijd team van experts in training, coaching en consultancy. We streven ernaar om individuen en organisaties te versterken door op maat gemaakte oplossingen te bieden. Onze focus ligt op het bevorderen van groei, leiderschap en effectieve communicatie. Met onze mensgerichte aanpak streven we naar tastbare resultaten en duurzame verandering in organisaties. Als partners in groei zetten we ons in voor transformatie en het ontsluiten van potentieel op elk niveau.


2. Pactis biedt ook trainingen aan binnen Flanderijn. Kun je hier iets meer over vertellen?

Ik richt mij binnen Flanderijn op verschillende facetten en draai  actief mee binnen het Flanderijn-team. Daarnaast ben ik betrokken bij diverse andere opleidingen die we aanbieden voor Flanderijn bij verschillende partners en opdrachtgevers. Onze vakopleidingen hebben twee hoofddoelen. Enerzijds richten we ons op het verwerven van de benodigde kennis voor het uitvoeren van taken als incassomedewerker (via gerichte opleidingen). Anderzijds leggen we de nadruk op de praktische toepassing van deze kennis en het ontwikkelen van de juiste mindset (een aspect waarbij ik zelf betrokken ben). Op dit niveau bieden we een breed scala aan trainingen aan.


3. Waar zijn jullie als organisatie trots op

Ik ben er trots op als we opleidingen organiseren waar zowel schuldhulpverleners als debiteurenbeheerders die zij aan zij in dezelfde training zitten. Hier ontmoeten ze elkaar in een totaal andere setting dan waarin ze normaal tegenover elkaar staan in hun werk. Zo leren zij elkaar beter kennen. Als mensen elkaar beter kennen, vullen ze minder in, kunnen ze meer van elkaar hebben, hebben ze meer begrip en worden zij effectiever.

Daarnaast ben ik trots op een aantal bijzondere trainingen die wij hebben ontwikkeld zoals de training Aansprakelijkheden. Deze training behandelt aansprakelijkheid van bewindvoerders, curatoren, mentoren of budgetbeheerders voor zaken die mis gaan. Verder hebben we een unieke training: Verblijf en schulden. Er bestaan namelijk raakvlakken tussen schulden en de verblijfstatus vreemdelingen en vluchtelingen, centraal. We bespreken o.a. gemengde samenwoning en de Participatiewet.

Tenslotte maken ook NLP-coaching en Stress-sensitief Werken deel uit van het Pactis trainingsaanbod.


3. Wat vind je van de samenwerking met Flanderijn?

Flanderijn is een geweldige samenwerkingspartner: toegankelijk, flexibel en alert op veranderingen. Het mooie is de sterke focus op medewerkersontwikkeling die Flanderijn heeft. Dit biedt voor medewerkers extra mogelijkheden om binnen de organisatie te groeien. Wat ik steeds vaker zie resulteren in het behouden van talentvolle mensen. Ook de heldere visie over de klantbenadering is een integraal onderdeel van de bedrijfscultuur en draagt bij aan het gevoel van verbondenheid en tevredenheid onder medewerkers. Medewerkers gaan zich hierdoor nog meer op hun plek voelen.


4. Welke plannen heeft Pactis voor de toekomst?

Ik verwacht dat wij de komende jaren nog meer opdrachtgevers zullen bedienen. Wij zien dat er binnen het bedrijfsleven en de publieke sector meer aandacht is voor training en opleiding van medewerkers. Ons nieuwe trainingsaanbod sluit daar prima op aan. Daarnaast hopen wij ook de samenwerking met Flanderijn verder uit te bouwen .

Op het gebied van nieuwe trainingen bestaan er concrete plannen. We ontwikkelen op dit moment de training Incasso en Culturele Diversiteit over de omgang met culturele verschillen.


5. Wat zijn jullie USP’s?

De kracht van ons bedrijf ligt enerzijds in de combinatie van kennis en ervaring in het opleiden van schuldhulpverleners, bewindvoerders, debiteurenbeheerders en incassomedewerkers. Wij werken dus aan 2 kanten van schuld medaille. Maar nog belangrijker; wij verbinden professionele ontwikkeling met persoonlijke ontwikkeling.


Ook kennismaken met Pactis? Bekijk dan hun website hier!