EEN HERKENBARE SITUATIE IN ELK KANTOORPAND: EEN PAAR COLLEGA'S IN EEN VOLLE LIFT EN NIEMAND ZEGT IETS TEGEN ELKAAR. DAAROM IS ‘TALK IN AN ELEVATOR DAY’ IN HET LEVEN GEROEPEN.

Bij Flanderijn vonden we ‘Talk in an Elevator Day’ zo'n goed initiatief dat wij er een maandelijkse serie van hebben gemaakt. Op deze bijzondere dag waarop mensen worden aangemoedigd om de stilte te doorbreken en het gesprek aan te gaan met medelift gebruikers ontmoeten we Corine Neirinckx- van Muiswinkel die binnen Flanderijn werkzaam is op het Klant Contact Center als interim teammanager.


Ontmoet Corine Neirinckx – van Muiswinkel

“In april vorig jaar begon mijn rol als interim teammanager op het Klant Contact Center bij Flanderijn. Sinds 2009 heb ik na een carrière van 23 jaar bij de Rabobank, ervoor gekozen om als interim manager voor diverse bedrijven t gaan werken. Zo kan ik mijn jarenlange ervaring inzetten voor diverse bedrijven zoals banken, verzekeraars en woningcorporaties. Klantcontact vind ik een mooie tak van sport. Dat ik dat nu als interim manager kan doen vind ik erg fijn, vooral omdat het me de mogelijkheid biedt bij diverse bedrijven aan de slag te gaan. De dynamiek en de voortdurende uitdagingen spreken me aan, aangezien mijn inzet altijd hard nodig is.


Hoe ben je bij Flanderijn terecht gekomen?

Een tijd terug heb ik Christa leren kennen. Destijds kwam zij samen met collega Mariette, die nu het Noodfonds gaat aansturen, kijken op het KCC bij de Nationale Nederlanden waar ik toen werkte. Wij hadden een goeie klik en het contact met Christa is blijven bestaan. Toen ik mijn vorige opdracht had afgerond en ruimte had voor een nieuwe uitdaging reageerde Christa op mijn Linkedin post. Zo ben ik vorig jaar april bij Flanderijn begonnen.


Wat houd je functie als teammanager KCC in?

Als Manager KCC ben ik verantwoordelijk voor het leiden van het klantcontactcenter. Mijn rol omvat directe aansturing van de coördinatoren en indirecte leiding over de medewerkers. De werkzaamheden zijn heel divers het uitzetten van het beleid, het analyseren van de cijfers en het coachen van het team, bestaande uit ongeveer 55 medewerkers.


Welke meerwaarde bieden jouw kernkwaliteiten voor deze functie?

Mijn kernkwaliteiten omvatten een sterke focus op de inhoud en een zachte benadering van relaties. Ik ben doelgericht, beschik over analytisch vermogen en toon empathie. Deze kwaliteiten stellen me in staat om successen van eerdere opdrachten over te brengen naar nieuwe uitdagingen. Bij elke nieuwe opdracht kan ik objectief kijken naar de situatie, waarbij ik mijn opgedane inzichten gebruik om positieve resultaten te bevorderen en valkuilen te vermijden. Ik behoud overzicht, communiceer helder en ben betrouwbaar in mijn acties en uitspraken. Ik geloof dat als je iets doet je het goed moet doen anders kan je het beter niet doen.


Waar krijg  je energie van binnen Flanderijn?

Flanderijn heb ik leren kennen als een bedrijf met veel positieve energie. Wat mij energie geeft, is samen met een team doelen bereiken. Ik geniet ervan wanneer medewerkers zelfstandig kunnen werken en als team gezamenlijk successen behalen. Het stimuleert mij wanneer mensen leren en groeien.


Hoe heb je deze 9 maanden bij Flanderijn ervaren?

Ik heb hier met veel plezier gewerkt, zeker ook in samenwerking met mijn collega-managers. Ik geloof dat ik een significante bijdrage heb geleverd; andere managers konden op mij rekenen en op mijn betrokkenheid vertrouwen. Ondanks mijn externe status voelde ik me sterk verbonden met Flanderijn en draag ik de organisatie een warm hart toe.

Mijn aanpak is gericht geweest op het brengen van stabiliteit en rust in een organisatie. Na het ondersteunen van een team ben  ik samen met de organisatie, actief op zoek gegaan naar een nieuwe manager die niet alleen over de juiste expertise en ervaring beschikt maar vooral ook past bij de bedrijfscultuur.

Bij Flanderijn ben ik nu zover dat  ik binnenkort het stokje mag overdragen. Ik kijk met trots terug op mijn tijd bij Flanderijn en ben klaar voor nieuwe uitdagingen waarin ik mijn passie voor klantcontact kan blijven inzetten”

Wij willen Corine heel erg bedanken voor haar inzet voor Flanderijn. Wil je een keer met Corine sparren over de uitdagingen op klantencontact, neem dan contact op via LinkedIn.