Als u gedupeerde bent in de toeslagenaffaire, dan verzoeken wij u direct contact met ons op te nemen.

Ik wil overstappen naar Flanderijn

Bent u niet helemaal tevreden over uw huidige incassopartner? Of bent u gewoon benieuwd naar wat Flanderijn u te bieden heeft? Lees op deze pagina meer over de voordelen van Flanderijn. Neem bij vragen vooral contact met ons op.

Casemanagement

Onderscheidend vermogen, in een verzadigde markt is dit een lastige opgave. Vaak wordt er gevraagd wat Flanderijn uniek maakt ten opzichte van andere incasso- en deurwaardersorganisaties.

Flanderijn heeft een groot opdrachtgeversbestand. Veel van deze opdrachtgevers vallen in één van de negen pijlers. Een aantal van deze pijlers zijn; woningcorporaties, zorgverzekeraars, nuts bedrijven, telecomaanbieders en bancaire organisaties. Stuk voor stuk hebben alle bedrijven die in deze pijlers vallen invloed op het huishoudboekje van de Nederlander. Een groot deel van het maandelijkse salaris of de uitkering gaat naar het betalen van de rekeningen van meerdere van deze bedrijven.

Aangezien Flanderijn een groot deel van deze bedrijven tot opdrachtgever mag rekenen, zien wij het ook wanneer een schuldenaar in de problemen komt op het gebied van betalen. Een huurachterstand wordt vergezeld door een achterstand bij de zorgverzekeraar. Of de telecomprovider meldt iemand aan die ook al een huurachterstand heeft lopen bij Flanderijn.

Hier komen we op het punt waar Flanderijn zich kan onderscheiden van andere creditmanagementorganisaties. In plaats van het apart behandelen van op zichzelf staande schulden, bundelen we bij Flanderijn alle schulden op één schuldenaar. In deze gevallen wordt er een casemanager toegewezen, iemand die contact zoekt met zowel de schuldenaar als met alle bedrijven en organisaties waar een achterstand is ontstaan.

De casemanager heeft als doel de schulden kostenefficiënt te incasseren waarbij er aan het eind van het traject een duurzame oplossing is gevonden voor alle openstaande vorderingen.

Wilt u meer informatie? Maak een afspraak met een van onze adviseurs

Maak afspraak

Data Driven Incasso

Data Driven, een Engelse term zoals zovele termen tegenwoordig. Maar wat betekent het nou eigenlijk? De definitie is als volgt; “een aanduiding voor onder andere het uitzetten van strategieën en het vaststellen van verbeterpunten op basis van data.” 

Maar waar gaat Data Driven over wanneer het gaat om incasso? Flanderijn behoort tot één van de grootste creditmanagement partijen van Nederland én België. Met 11 eigen kantoren en 600 medewerkers bedienen we ruim 5000 opdrachtgevers die samen weer zorgen voor een instroom van ruim 440.000 nieuwe dossier elk jaar. Achter elk dossier hangt een schuldenaar, consument of bedrijf, waar wij informatie over krijgen. Soms zijn dit unieke gevallen, waarvan we één dossier in behandeling hebben, maar vaak zijn het schuldenaren die we al kennen van oudere dossiers.

In beide gevallen levert dit ons waardevolle informatie. Juist in het geval van een huurachterstand zien wij dat een schuld vaak niet alleen komt. Wanneer de huur niet betaald wordt is er meer aan de hand. De energienota, de telefoonrekening of bijvoorbeeld de ziektekosten worden ook niet betaald. Dit geeft bij ons aan dat we niet alleen simpel de huur moeten incasseren. We moeten dieper gaan, in gesprek, uitzoeken waar de pijn zit. Alleen op deze manier kunnen we iemand duurzaam helpen. Ons doel is namelijk niet alleen zorgen voor het incasseren van de achterstand, ons doel is de schuldenaar te helpen naar een schuldenvrij leven. En met alle data die wij hebben, ruim 1,5 miljoen unieke schuldenaren, kunnen wij voor de huurder van uw corporatie een op maat gemaakt traject inzetten.

Flanderijn Opleidingen

De (toegevoegd kandidaat) gerechtsdeurwaarders van Flanderijn zijn bij wet verplicht om ieder jaar opleidingen en cursussen te volgen. Dit moeten ze aantonen met de behaalde PE (permanente educatie) punten.

Nu geldt dat natuurlijk niet voor u en uw medewerkers, deze verplichting. Maar wat is er nu mooier om dit toch op een structurele manier aan te bieden? U als werkgever of afdelingsmanager voldoet aan uw maatschappelijke plicht om te investeren in uw personeel en als dank krijgt u er een afdeling voor terug met kennis van zaken. Win win noemen we dat!

Speciaal voor de doelgroep woningcorporaties heeft Flanderijn een aantal cursussen en opleidingen ontwikkeld die de kennis van het personeel verhogen. Dit kan een basistraining gesprekstechniek zijn, maar ook een diepere cursus huurrecht zijn. En alles wat hier tussenin valt. Individueel en of het trainen van een hele afdeling, alles is mogelijk bij Flanderijn Opleidingen.

Interesse? Neem contact op met een van onze adviseurs. 

Meer over Flanderijn Trainingen

Vragen?

Maak vrijblijvend een afspraak met ons. Samen bespreken we hoe we u kunnen helpen om uw vorderingen zo efficiënt mogelijk kunnen incasseren en uw debiteurenbeheer in te richten. Dit kan via de telefoon of een videogesprek.

Maak afspraak

Het incassotraject van Flanderijn

Bent u benieuwd hoe het verantwoordelijke incassotraject van Flanderijn eruit ziet? Bekijk het hier.

Het incassotraject

BEKIJK HIER JE FLANDERIJN INCASSODOSSIER

Heeft u al vorderingen aan Flanderijn overgedragen? Log dan hier in om uw incassotraject op de voet te volgen.

Log in