Ik heb een betaalverzoek ontvangen

U heeft van ons een verzoek tot betaling ontvangen. Op deze pagina wordt uitgelegd wat u nu kunt doen.

Waarom krijg ik een betaalverzoek?
U heeft een schuld en de schuldeiser heeft ons verzocht de vordering te incasseren. In de brief of e-mail wordt u gesommeerd om binnen een aantal dagen de totale vordering, inclusief kosten en wettelijke rente, te betalen. Om verdere kosten te voorkomen, adviseren wij u dit verzoek op te volgen. U kunt direct betalen via iDEAL of een betaalafspraak maken.

Controle IBAN nummer
Controleer bij uw betaling altijd of de iDeal-betaallink verwijst naar onze website en het IBAN nummer begint met NL of BE. Zo weet u zeker dat uw betaling bij ons terecht komt. Bekijk de lijst met de IBAN nummers van Flanderijn.

Ik kan niet betalen
Wanneer het u niet lukt om de totale vordering binnen de gestelde termijn te betalen, dan moet u zo snel mogelijk contact met ons opnemen. Samen proberen wij dan met u een afspraak te maken over de betaling. In veel gevallen kan nog een betalingsregeling worden getroffen. U moet dan wel bereid zijn om de schuld te betalen.

Oneens
Bent u het niet eens met de vordering en heeft u gegronde redenen? Dan kunt u, afhankelijk van de fase waarin de zaak zich bevindt, bezwaar maken tegen de vordering.

Direct betalen

Bent u het eens met de vordering? Betaal de openstaande schuld dan zo snel mogelijk via iDEAL.

Betaal via iDEAL
Meer weten?

Wilt u meer informatie? Bekijk de mogelijkheden waarop u contact kunt opnemen met ons.

Naar contact