Jubileum Laurens Priem

Vandaag hadden we het genoegen om met Laurens, ketenmanager bij Flanderijn, te spreken ter gelegenheid van zijn 10-jarig jubileum bij het bedrijf. Een perfect moment voor een uitgebreid  interview!
 

Hoe ben je bij Flanderijn terecht gekomen?

Ruim 10 jaar geleden begon ik als uitzendkracht bij een lokaal uitzendbureau. Destijds was de arbeidsmarkt het tegenovergestelde van wat het nu is. Er was een hoge werkloosheid en de banen lagen zeker niet voor het oprapen. Na twee maanden in een fabriek te hebben gewerkt, kreeg ik een telefoontje van het uitzendbureau met de vraag of ik interesse had in een gesprek met Flanderijn. Dat klonk heel anders dan werken in een fabriek, dus mijn antwoord was ja! Zo belandde ik als junior incassomedewerker op de huurafdeling, gevestigd in Rotterdam.


Kun je ook wat vertellen over je loopbaan gedurende de 10 jaar dat je bij Flanderijn werkt?

Ik begon bij Flanderijn als junior op de huurafdeling. Per mei 2014 ben ik in dienst van Flanderijn gekomen en niet veel later kreeg ik de kans om over te stappen naar de afdeling banken. Hier was ik actief betrokken bij verschillende grootbanken waarvoor Flanderijn services verleende.  Ik groeide mee en werd senior en daarna coördinator op de bankenafdeling. In 2017 ben ik begonnen aan het interne traineeship. Nadat de toenmalige zorgmanager van Rotterdam in 2018 vertrok, kreeg ik de kans om op die vacature te solliciteren. In augustus 2018 werd ik teammanager zorg voor Rotterdam. Tegen eind 2020 werd er nagedacht over een nieuwe ketenstructuur. In eerste instantie combineerde ik mijn rol als teammanager met die van ketenmanager. Maar tegen eind 2021 werd de herstructurering doorgevoerd, waarbij andere teammanagers werden aangesteld en ik ketenmanager werd van de Keten Zorg zoals we deze nu kennen.
 

Waar krijg je energie van binnen Flanderijn?

Het is hier nooit saai, er gebeurt altijd wel iets, zowel intern als extern. Wat ik het leukste vind van de afgelopen jaren, is de enorme ontwikkeling die onze organisatie heeft doorgemaakt. We hebben een grote professionaliseringsslag gemaakt en onze datavoorziening nog verder uitgebreid. Ook wordt door Flanderijn zowel structureel geïnvesteerd in de organisatie als in de ontwikkeling van de medewerkers. Er zijn tal van kansen om jezelf te ontwikkelen. Toen ik hier begon, had ik nooit gedacht dat ik hier zo lang zou blijven. En kijk nu, 10 jaar later ben ik steeds hier.


Hoe heb je de afgelopen 10 jaar ervaren bij Flanderijn? Is het bedrijf erg veranderd ten opzichte van toen je net begon?

Ja, dat denk ik zeker. Op veel vlakken hebben we vooruitgang geboekt. Vroeger waren de vestigingen meer op zichzelf, maar met de nieuwe ketenstructuur werken we veel meer en beter samen. Door de jaren heen leer je de organisatie beter en breder kennen. Er vindt een verschuiving plaats. Er zijn veel veranderingen in regelgeving en binnen de rechtspraak en er gebeurt van alles. En we maken ook qua opdrachtgevers een enorme groei door. Zo hebben we onlangs weer een toonaangevende opdrachtgever uit de e-commerce sector mogen verwelkomen.


Wat zijn jouw ambities voor de toekomst? En hoe denk jij dat jij als ketenmanager zorg bij Flanderijn dat kan bewerkstelligen?

Het is mijn ambitie om met de Keten Zorg, en inmiddels ook E-commerce, verder te groeien. De afgelopen jaren hebben we hier hard aan gewerkt. Ik ben begonnen met een heel nieuw team waar ik graag verder mee wil gaan. Dat is voor mij een grote uitdaging.  Mijn persoonlijk ambitie ligt meer op het vlak van data-analyse. Ik vind het geweldig om analyses uit te voeren en op basis daarvan procesverbeteringen door te voeren zodat we onze dienstverlening voor de opdrachtgevers nog verder kunnen optimaliseren. Een uitdaging die ik graag samen met mijn team aan ga. Belangrijk is om dit samen te doen en niet te denken dat je het alleen kunt. Ik heb het geluk om bij Flanderijn met een mooi team en goede mensen te mogen werken!  Samen komen we tot de beste ideeën.

We willen Laurens bedankt voor zijn tijd, en wensen hem veel succes !