De Nationale Klantcontact Week, georganiseerd door de CCMA, vindt dit jaar plaats van 8 tot en met 12 mei. Hét moment om al onze klantcontactmedewerkers binnen Flanderijn extra in het zonnetje te zetten.   

 

Klantcontactmedewerker centraal binnen Flanderijn  

Dagelijks verbeteren onze klantcontactmedewerkers de kwaliteit van de klantenservice binnen Flanderijn. Zo ondersteunen onze klantcontactmedewerkers bedrijven, overheden en organisaties in hun betalingsbeheer en bij het incasseren van openstaande vorderingen. Hierin maken onze medewerkers dagelijks het verschil. Daar zijn wij trots op!

In de afgelopen maanden is ons klantcontactcentrum (KCC) gegroeid. Hier worden de eerstelijns klantcontacten voor alle Flanderijn vestigingen opgevangen. Hierbij geldt als uitgangspunt dat wij het klantcontact nog beter willen maken voor de klant, voor onze opdrachtgevers, voor derden en voor de medewerkers voor Flanderijn. Door gebruik te maken van de nieuwste communicatietechnieken en veel aandacht te besteden aan opleidingen en trainingen boeken we goede resultaten op het gebied van klantentevredenheid en bereikbaarheid.  

De gemiddelde klantwaardering in april voor telefonische bereikbaarheid is een 8,3. Ook kregen we positieve reacties op onze bereikbaarheid via de chat. Wij zijn trots op de resultaten die door het team van het KCC worden gerealiseerd.   

Maak kennis met Corine Neirinckx  

Sinds april versterkt Corine Neirinckx, manager KCC a.i., Flanderijn op het Klantcontactcentrum. Met meer dan 30 jaar ervaring op het vlak van management, voornamelijk in KCC-omgevingen, binnen de financiële sector brengt zij een hele hoop kennis, expertise en vooral een frisse blik binnen.   

Zo vertelt Corine dat juist in deze tijd van digitalisering, het persoonlijke contact steeds belangrijker wordt. Daarom besteden we binnen Flanderijn veel aandacht aan training en opleiding. “Medewerkers krijgen binnen Flanderijn de kans om te groeien en zichzelf te ontwikkelen en dat draagt ook weer bij aan het werkplezier. De balans in de driehoek tussen medewerkers, klanten en opdrachtgevers vind ik belangrijk. Als onze medewerkers goed in hun vel zitten, kunnen de klanten zo goed mogelijk geholpen worden, en dan zijn onze opdrachtgevers tevreden”, vertelt Corine.  

Wat ik vooral wil meegeven aan mijn team is hoe belangrijk houding en gedrag zijn richting onze klanten. Iemand met een schuld aan de telefoon neemt al een enorme stap door de telefoon op te pakken, dan is de manier waarop een klantcontactmedewerker de klant aanspreekt van essentieel belang. En dit begint bij het opleiden van onze klantcontactmedewerkers, maar ook de persoonlijke aandacht naar elkaar op de afdeling”, vervolgt Corine. Zo vertelt Corine dat klantcontactmedewerkers heel goed worden opgeleid. Zij worden niet in het diepe gegooid, maar krijgen ruimte om te oefenen en mee te luisteren voordat zij daadwerkelijk aan de slag gaan.  

Aankomende week zetten we alle klantcontactmedewerkers in het zonnetje en zorgen we ook voor meer binding met elkaar. Zo bedachten twee medewerkers op het KCC om tijdens de Nationale Klantcontact Week elkaar kennis te laten maken met gerechten uit verschillende landen. Zo leer je elkaars cultuur, eten en uiteindelijk elkaar als persoon weer een stukje beter kennen. Flanderijn kijkt uit naar een mooie Nationale Klantcontact Week!